Zardoz51 Skrevet 28. april 2005 Skrevet 28. april 2005 For mange år siden hadde jeg et spill som het "Beneath a steel sky". Sammenlignet med dagens spill faller det igjenom, men gøy var det! Lages slike spill fortsatt og kan jeg kjøre dette gamle spillet undet XP? Jada jeg er gammel (født i det herrens år 1951). Mulig det svart på lignenede førm men er akkurat begynt på forumet. Takk for svar.
Supposedly Skrevet 28. april 2005 Skrevet 28. april 2005 Spillene har vel blitt litt mer action-adventure-preget de siste årene, men f.eks. Broken Sword 3 er jo i samme sjanger (og absolutt å anbefale).
Njål1989 Skrevet 28. april 2005 Skrevet 28. april 2005 Det er litt styr med sånne gamle spill i XP. Du må kjøre noe spes. prgrammer som jeg ikke husker navnet på :S Men håper du får svar Men eg fikk til LBA 2 på XP uten å gjøre en shit :D
Supposedly Skrevet 28. april 2005 Skrevet 28. april 2005 Noen spill funker helt fint, noen må man sette i kompatibilitetsmodus for Win95/98 (under "egenskaper" for exe-filen), andre må man bruke DosBox e.l. for å få til å virke. Det kjedeligste er selvfølgelig når det ikke kommer til å funke i XP uansett hva man gjør. Derfor har jeg tatt vare på de gamle Win95/98-CD'ene mine og kjører dual boot.
Olethros Skrevet 28. april 2005 Skrevet 28. april 2005 SCUMMVM brukes til å kjøre gamle LucasArts eventyrspill på nye PCer. Ta en titt på downloadsiden deres for en svært gledelig overraskelse hvis du savner Beneath a Steel Sky.
Zardoz51 Skrevet 29. april 2005 Forfatter Skrevet 29. april 2005 Takk for alle svar så langt. Meget mulig jeg kommer til å sette meg ned og mimmre over gamle spill. Mange av dem var gøy selv om grafikken ikke kan måle seg med dagens spill
TheOats Skrevet 4. mai 2005 Skrevet 4. mai 2005 Takk for alle svar så langt. Meget mulig jeg kommer til å sette meg ned og mimmre over gamle spill. Mange av dem var gøy selv om grafikken ikke kan måle seg med dagens spill Hei ikke bare sitt der, gå til www.abandonia.com der kan du laste ned mange gamle spill låvlig (kalles abandon were). der er det er ett program som heter DosBox det kan du bruke til å spille gamle spill med.
Erwin Skrevet 4. mai 2005 Skrevet 4. mai 2005 Hey! Det spillet har jeg spilt og! Genialt, men jeg skjønte ikke bæret... Er 14 år nå så du kan tenke deg.. Har det forresten på en diskett et sted.. 3,5" forever!
PreZiDenT Skrevet 5. mai 2005 Skrevet 5. mai 2005 For mange år siden hadde jeg et spill som het "Beneath a steel sky". Sammenlignet med dagens spill faller det igjenom, men gøy var det! Lages slike spill fortsatt og kan jeg kjøre dette gamle spillet undet XP? Jada jeg er gammel (født i det herrens år 1951).Mulig det svart på lignenede førm men er akkurat begynt på forumet. Takk for svar. Jeg spilte faktisk gjennom det for 2 måneder siden. Husker da det kom, det var stort. Fantastisk grafikk, flott historie (kan godt diskuteres, men før var det en god fortelling). Tror du må bruke noe som heter Scummwm eller noe, en slags emulator. Det finnes some freeware, både programmet og spillet på nettet. Beklager at jeg ikke husker korrekt hva programmet heter.
Realsoulja Skrevet 5. mai 2005 Skrevet 5. mai 2005 (endret) ScummVM. Endret 5. mai 2005 av Realsoulja
mushi Skrevet 5. mai 2005 Skrevet 5. mai 2005 kommer også et spill snart som heter still life(har vel kommet i usa). er et voksent eventyr spill i klikk og pek stil. noen bilder: http://pc.gamezone.com/gamesell/screens/s24258_1.htm
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå