Gå til innhold

hjelp til mer interaktiv hjemmeside


Anbefalte innlegg

Hei jeg har såååååå lite peiling på koding, og hjemmesiden jeg har laget for tippelaget mitt er laget ut fra templates på dreamweaver.

 

Jeg lurer på om jeg på en enkel måte kan la de andre i tippelaget mitt på skrive inn tekst eller kommentarer ala "publiser en nyhet" så kommer den opp på førstesiden. Til nå er det bare jeg som kan gjøre dette. Vi er 3 stykker som tipper, så det kunne vær ekjekt hvis de også kunne delta mer.

 

Kan noen se på hjemmesiden, HER og evt komme med noen løsning eller forslag?

 

Håper på svar

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det finnes mange gratis publiseringssystem som gjør det veldig enkelt for mannen i gata å poste nyheter. Den som installerer trenger heller ikke så mye mer peiling.

 

AJ-Fork er et greit publiseringssystem som er lett å installere/konfigurere (Krever PHP-støtte, men ingen database).

 

Hvis du ikke liker AJ-Fork, kan du søke etter publiseringssystem o.l. her på forumet/google, og du vil finne masse.

 

Lykke til:)

Lenke til kommentar

Prøvde meg litt med WordPress. De skrev at for å kunne bruke programmet måtte jeg sjekke med min ISP (BKK) og sjekke om de støttet følgende:

 

* PHP 4.1 or greater

* MySQL 3.23.23 or greater

* The mod_rewrite Apache module

 

fikk dette svaret fra BKK:

 

...Nei. Vi støtter ikke mysql på serveren i PM. Det krever mye support. Siden hjemmesidene er gratis for kunden kan vi ikke sette av ressurser til dette.

...

 

Betyr dette i praksis at jeg bare kan glemme tanken om at de andre kan poste nyheter på siden, hvis jeg ikke vil betale for en host??

Endret av tulling03
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Jeg er også på jakt etter et nyhets publisering's program, brukt noe kalt "cute..." en gang husker jeg og syns det virka veldig fint...

Regner med at det kansje er Cutephp.com jeg snakker om...

Er også egentlig ganske blank når det gjelder å lage en webside, har litt kunnskaper men det er velidg lite.

Lenke til kommentar
Jeg er også på jakt etter et nyhets publisering's program, brukt noe kalt "cute..." en gang husker jeg og syns det virka veldig fint...

Regner med at det kansje er Cutephp.com jeg snakker om...

Er også egentlig ganske blank når det gjelder å lage en webside, har litt kunnskaper men det er velidg lite.

Du mener sikkert CuteNews. :)

Lenke til kommentar
Jeg er også på jakt etter et nyhets publisering's program, brukt noe kalt "cute..." en gang husker jeg og syns det virka veldig fint...

Regner med at det kansje er Cutephp.com jeg snakker om...

Er også egentlig ganske blank når det gjelder å lage en webside, har litt kunnskaper men det er velidg lite.

Du mener sikkert CuteNews. :)

Jupp, var det jeg mente :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...