Gå til innhold

Desktop Sidebar..utrolig bra sw!

Goliath

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Jeg hater egentlig sånne toolbars og generelt sidebars. Jeg skulle installere en ny theme og fikk med Desktop Toolbar med i pakka (var uviten om det menmen). Etter at den var installert, dukket det opp en sidebar på høyre side av skrivebordet. Jeg gav den en liten sjanse, iom at den allerede var installert og gjett om jeg ble overrasket!

Desktop Sidebar er et ganske genialt og enkelt program som gir det veldig god oversikt over ting og tang Jeg har f.eks HW, VG, DB, Nettavisen osv. i sidebar'en i form av RSS feed. Genialt! Den refresher seg selv automatisk (kan justere når selv) og gjør slik at du er alltid oppdatert på x antall sider samtidig hele tiden!

Den har en fin og enkel analog (kan skiftes til digital) klokke som kroner programmet på toppen. Under der igjen har jeg været i Oslo på konstant refresh. Den viser dagens vær, temperatur, kveldens vær, imorgen osv. En annen genial panel som jeg har gir meg en oversikt over ressursbruk i form av prosent. Den gir meg info om CPU-, disk-, minne-, swap-, nettverk-, og trådløsbruk realtime. I tillegg til alt dette har jeg en media player panel som gir meg kontroll over musikk, filmer osv. i sidebar'en. Jeg kan få direkte info fra nettet om sanger jeg spiller i form av en infoboble.

Helt i enden av sidebar'en har jeg en kombinert kjør-, og Googlemeny. Kan skrive cmd for kommandovinduet eller ? Desktop Sidebar for å søke i Google etter Desktop Sidebar.

Desktop Sidebar er full skinnbar og man kan i tillegg legge til andre panels som andre har laget. Jeg er lenge siden jeg har vært så fornøyd med et programvare. Btw, det er freeware uten dritt og møkk..

Lenke til hjemmeside: www.desktopsidebar.com

Skjermbilde av mitt skrivebord:

Endret av ohh-noo
Videoannonse
Annonse
Skrevet

grei den der, men likte ikke helt oppsettet ditt.. blir for mye nyheter,og for lite annet :)

Min far bruker den der, men selv vil jeg ikke bruke sånt.. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...