Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Sanntidsovervåkning av antall klienter på mitt LAN


Anbefalte innlegg

Hei,

 

Finnes det noe slikt programvare som viser antallet klienter på mitt LAN...i sanntid ?

 

Hadde vært perfekt om man kunne få programmet til å gi et varsel (samt mail kanskje) hvis antallet overskrider en terskelverdi.

 

Jeg har f.eks. max 4 PC'r i min husstand som kan (bør) være koblet til min router, hvis tallet plutselig blir 5 (til tross for mac-adresse filtrering jfr http://forum.hardware.no/index.php?showtopic=409172 ) så betyr det at jeg har uønskede elementer på mitt nett...

 

så...tips ?

Endret av kentauren
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hva i all verden er jeg så redd for?

 

hmm, kanskje det å få masse svar uten å finne den applikasjonen jeg etterspør?

Du skjønner det, at om dei vil inn på nettet ditt så kjem dei inn uansett.

 

Men kvifor skal dei inn på nettet ditt? Om du har på mac filtrering, og skult ssid og wpa passord... så går dei heller til nabones nett, som står åpent og bruker det i stade for og h4x0re seg inn på deg.

 

Eg for min del har ikkje gadda og satt opp wpa på mitt nett heime endå.

Har noken luringer forvilla seg ut i skogen med laptop/pda så får dei jaggu få litt internet av meg.

Lenke til kommentar

Bruker Look@Lan her på jobben, men av en eller annen grunn finner det ikke alle maskinene hver gang. Kan være noe med nettverket her. Har også et annet gratisprogram som funker minst like bra, det heter Netscan. Anbefales også. Dessuten er Ethereal et gratis must for den som vil sjekke nettverket, inkludert hvilke nettsider de andre i samme nett surfer på..

Lenke til kommentar
Har noken luringer forvilla seg ut i skogen med laptop/pda så får dei jaggu få litt internet av meg.

Det hadde vært helt greit for meg oxo å dele ut nettverket mitt, hadde ikke ho mor klagd over at ip-telefonen ikke duger når store nedlastninger foregår. Venter spent på min nye D-Link DGL-4300 trådløs router der jeg kan prioritere spill og telefoni fremfor surfing og nedlastning.

Lenke til kommentar
Jeg har en 3com trådløs ruter.. i web-grensesnittet til den står d oppført hvor mange klienter som er på LAN siden og WLAN siden.. er det ikke slik hos deg også kankje? Hva med å sette at ip-rangen bare går ifra 10.0.0.1-4 ?

 

mvh Vegard

Det nytter ikke å sette ip-rangen, for inntrengeren trenger jo ikke bruke DHCP men bare benytte seg av en fast ipadresse og da kan han benytte nettet fullt ut.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...