Gå til innhold

bygge pc


Anbefalte innlegg

jeg har spurt om dette endel ganger men jeg spør igjen.

Hva syntes dere om denne pc'n:

http://home.online.no/~andgob/stuff/pc.bmp

sorry for at d er en bmp fil, men jeg har ikke noe annet program enn paint for øyeblikket.

 

Lurer på om noen har noen erfaringer med omtrent samme oppsett.

 

Det eneste jeg er litt bekymret for er hovedkortet, kameratene mine sier at det ikke er det beste, men d er mange her på hw.no forumet som sier det er bra.

 

Jeg må nødt til å ha et hovedkort som det går ann og klokke litt med, hvil gjerne ha den CPU'n opp i

2,6 - 2,8 ghz.

 

Er det bedre å kjøpe p41,8ghz istedenfor 2,0ghz. jeg har hørt at 2,0ghz'n bare er "klokka" litt mer.

 

Håper på mange gode svar

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vil ta tak i en ting med det samme, og det er valg av harddisk. Av en eller annen merkelig grunn, så er Special Edition priset lavere enn den versjonen du har plukket ut.

 

Har selv en 80 GB versjon av Special Edition og er kjempefornøyd. Og når jeg leser testen på hardware.no så blir jeg enda gladere :grin: Link til testen er:

 

http://www.hardware.no/tester/harddisk/2mb..._8mb/index.html

 

Spar nesten 200 kroner, og kjøp Special Edition i stedet.

 

Og når jeg først er inne på det, gå for en Asus DVD-E616. Koster riktignok knappe 100 kroner ekstra, men vel verdt prisen. Har den selv (byttet ut min "gamle" Pioneer DVD-106S) og er kjempefornøyd.

 

 

 

[ Denne Melding var redigert av: Pingo68 på 2002-07-08 22:50 ]

Lenke til kommentar

Du kan sikkert spare en pen sum penger om du kjøper hardisken på datorbutikken (pga. den lave kursen på svenskekronen), og hvis du kjøper alle de andre delene på flexi-data, som er en veldig oversiktelig og bra side med omtrent de samme varene som komplett, men til mye bedre priser. Servicen er den sammen :smile:

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-07-08 23:09, andgob skrev:

har det veldig mye å si at cpu'n er pc 400 og hovedkortet er pc 533?


 

Ikke godt å si det, ville tro at det gir utslag ytelsesmessig, men ... Men det byr ikke på noe problemer å bruke en cpu med fsb på 400 mhz på et hovedkort som støtter 533 fsb cpu.

Lenke til kommentar

Siden su skal ha så fint hovedkort, - hvorfor ikke gå for P4 2,26/533.

 

Du klokker den lett til 3,1Mhz med bra kjøleribbe og vifte tror jeg.

 

Jeg har bare montert og boota, - og klokket straks til 2.833Mhz med std. boxed kjøler. Tror jeg får en betydelig høyere fsb bare jeg stiller om de 5 jumperne eller microbryterne på HK.

 

Og sjekk RAM'en din, hva med Samsung PC2700?

Lenke til kommentar

Siden su skal ha så fint hovedkort, - hvorfor ikke gå for P4 2,26/533.

 

Du klokker den lett til 3,1Mhz med bra kjøleribbe og vifte tror jeg.

 

Jeg har bare montert og boota, - og klokket straks til 2.833Mhz med std. boxed kjøler. Tror jeg får en betydelig høyere fsb bare jeg stiller om de 5 jumperne eller microbryterne på HK.

 

Og sjekk RAM'en din, hva med Samsung PC2700? :smile:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...