Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Ulyd i høyre tweeter


Anbefalte innlegg

Heisann.

 

Jeg gikk for noen dager til inkjøp av et soundstream EGC4 frontsett bestående av to små tweeter (1") og to vanlige (4") høytalere.

Fra før av hadde jeg Sony CDX-R3350 (http://www.bilradiospes.no/prod_detaljer.php?id=1318) cd spiller.

Alt funket fint og jeg var blid og fornøyd.

 

...i to timer.

Da jeg prøvde å skru på cd-spilleren kom det en høy og fæl lyd fra høyre tweeter høyttaler, ingen lyd fra noen av de andre høytalerene. dette var også før selve musikkvalget.

Rart tenkte jeg og koblet den ut ved delefilteret.

Da funket alt som normalt.

Så jeg prøvde med en vanlig inne-høyttaler på tweeter-utgangen på delefilteret, for å skjekke om det var filteret som var gåent.

Men nei da, fin lyd i alle høytalerene.

Jeg prøvde også å koble anlegget over på en valig discman, og da funket alt fin, selv med høyre tweeter.

Hvor i all verden ligger dette problemet hen.

Abselutt alle kabler har blitt skjekket for kortsluttning.

Alle koblinger er gjort med loddetinn og isolert med krympestrømpe og teip, det finnes ingen kortsluttninger, hverken til jord eller til noe annet.

Noen som har noen erfaringer eller forslag?

 

Tusen takk.

Mvh

Håkon.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

slik du beskriver det så skulle man tro at feilen ligger i selve diskanten men for å være helt sikkert så kan du koble den diskanten som bråkker inn i den andre kanalen der diskanten/delefilter spiller bra. Skulle den "bråkkete lyden" komme her og så er det ingen tvil på at diskanten er defekt.

 

lykke til! ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...