Gå til innhold

norges tyngste bærbare datamaskin


Anbefalte innlegg

La merke til at nettavisen.no har en konkurranse om hvem som har Norges tyngste bærbare, vinneren får en Dell latitude D410.

 

Nå tror sikkert mange av dere at jeg er ansatt av nettavisen for å reklamere... helt feil. Her er det snakk om kynisk omgåelse av reglene deres.

 

"Datamaskinene som kan delta i denne konkurransen må være innenfor følgende definisjon av en bærbar datamaskin.

 

En bærbar datamaskin er en personlig datamaskin, som kan flyttes på, og brukes uten separat skjerm eller strømtilkobling. Batteriet må være i maskinen, men det er ikke nødvendig at maskinen fortsatt virker.

 

Batteriet må være i maskinen, men det er ikke nødvendig at maskinen fortsatt virker. "

 

 

Så dere noe om at den måtte være laget med formålet bærbar maskin?

 

Ikke jeg heller.... så hvis noen har tid og anledning synes iallfall jeg det hadde vært gøy å se hvor tungt noe kan lages eller moddes :!:

 

(har ikke desverre ikke tid til noe for tiden, ellers skulle jeg holdt ideen for meg selv og heller postet resultatet når premien var i havn...)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Dette hørtes interesant ut, men teller det hvis en regner med BIOS-batteriet? I så fall, så kan en vel modde inn en LCD-skjerm i siden på en CM-Stacker, og legge den så full av bly som den takler? :hmm::tease:

hehe, så ett prosjekt for ett år eller to siden der en person hadde fyllt maskinen sin med 50 kg sement og satt den ute på trappa for å se om noen prøvde å stjele den. maxitower, sement/bly, biosbatteri og en liten skjerm skulle vel sånn sett gi gode vinnersjanser :p

 

 

 

et velment tips til eventuelle deltagere: pass på ryggen din...

Lenke til kommentar
Hva med en kotainer der man har festet skjermen i siden på kontaineren? Så bruker man en ups til å drive den "bærbare" når man napper ut kontakta.

 

Så fyller man kontaineren med trash, og voila; Dell latitude D410 på vei hjem til personen.

Tror nok ikke den blir godkjent gitt.. :p Skal jo kunne fraktes, men ikke på en lastebil tror jeg! :roll:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...