Gå til innhold

Hvordan er den nye Nokia 6230i?


Anbefalte innlegg

Er på jakt etter ny mobil så snart som mulig. Har sinnsykt lyst på den nye Nokia 6230i, men er usikker på hvordan den er i bruk. ER den en god mobil eller er den bare noe dritt? Mange syns jo skjermen er litt liten, mne den har jo veldig god oppløsning. Det er jo noen som allerede har fått tak i den nye mobilen og det hadde vært greit å høre hvordan den er i bruk? :roll:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Likte du den, så liker du helt sikkert denne lille oppgraderingen.

 

Blir som en 6610i i forhold til 6610, lite nytt og lite spennende.

Nå får du gi deg. Beklager, men det der er rett og slett sprøyt.

 

Nesten tredobling av skjermoppløsning, og firedobling av kameraoppløsningen. Ny meny. Støtte for themes, osv..

 

Du sammenligner det med 6610 --> 6610i? Sprøyt, synes jeg.

Lenke til kommentar
Blir som en 6610i i forhold til 6610, lite nytt og lite spennende.

Der tok du i litt mye ja. Det der var et dårlig sammenligningseksempel. Det må jo nevnes at 6230i havner i buisness-klassen og er derfor utstyrt med en rekke avanserte, nye funksjoner. Den måler seg jo ikke mot symbian-modeller, men det er opptil kjøperen å velge hva han har bruk for. Jeg for min del synes 6230 er en knall telefon og kan ikke se at 6230i kan være noe dårliger/like dårlig.

Lenke til kommentar

Haha

 

Der kom Nokiagutta ut med nebb og klør.

 

Menyen har litt annerledes grafikk, men fungerer på samme måten. Altså, ikke noen revolusjon.

 

Ellers har de byttet ut skjermen og kameraet, noe jeg også påpekte. Ellers er det de samme funksjonene som før og dermed ikke mye nytt. Mesteparten er likt rett og slett.

Lenke til kommentar

Hadde satt pris på om du ikke satt oss i bås.

 

Det at jeg er uenig med et innlegg du skrev gjør meg ikke til noen "nokiagutt".

 

Du påpekte ikke at de hadde byttet ut skjermen eller kameraet. Du sa det funket bra.

 

Uansett var det ikke det jeg reagerte på, men din totalt feilaktige sammenligning med 6610 --> 6610i.

Lenke til kommentar
Menyen har litt annerledes grafikk, men fungerer på samme måten. Altså, ikke noen revolusjon.

 

Ellers har de byttet ut skjermen og kameraet, noe jeg også påpekte. Ellers er det de samme funksjonene som før og dermed ikke mye nytt. Mesteparten er likt rett og slett.

Hvorfor endre på noe godt? (Kjære Samsung D500 følte trossalt delvis etter)

 

Selv vet jeg ikke hvor mye annet de kan putte i denne telefonen, utenom større skjerm (fysisk) og Symbian. Men dette ville nok gått ut over vekten og størrelsen.

Uansett så tror jeg nok at du meget godt vet hva Nokia bruker å gjøre med telefoner i denne klassen.

--

Jeg synes selv at dette er den beste - 'ikke Symbian' telefonen fra Nokia. Den eneste gode S40 (btw. nå ble jeg usikker, dette er vel ikke S40 lengre, hva er det riktige navnet?) telefonen egentlig.

Liten, lett, relativt skarp skjerm, greit kamera og mulighet for MP3. Krever du ikke mer så er nok denne telefonen for deg.

Det som derimot trekker ned er skjermen, da den gjerne kunne vært større, men som presisert ovenfor - så ville dette nok ha påvirket størrelsen; kraftig. Og da er du litt på det punktet om du ønsker en litt mindre telefon enn S60 fra Nokia.

Ellers var 6230 en helt grei telefon, har intet for eller særlig imot den. 6230i burde følge fotsporet og

Lenke til kommentar
Du påpekte ikke at de hadde byttet ut skjermen eller kameraet. Du sa det funket bra.

 

Uansett var det ikke det jeg reagerte på, men din totalt feilaktige sammenligning med 6610 --> 6610i.

Det jeg skrev var altså:

 

Kameraet virket bra og skjermen er OK, men ellers er den en tro kopi av den gamle og kjedelige 6230.

 

...men ellers, noe som betyr at slik var det ikke på 6230. Dette igjen antyder at det har skjedd en endring.

 

Regner også med at alle som lurer på å kjøpe 6230i vet at den har bedre kamera og skjerm.

 

Jeg synes dette var en opgradering i samme kategori som endringen fra 6610 til 6610i. I det tilfellet la det til et kamera (en relativt stor fobedring i en tid da kameraer ikke var allment eie). Denne gangen oppgraderte de kameraet (en litt mindre endring) + skjermen (enda en mindre endring).

 

For meg er to små endringer lik én stor.

 

Utover disse to tingene syns jeg mobilen var veldig lik i bruk. Ikke spesielt spennende, særskilt siden 6230 har vært på markedet en stund.

Lenke til kommentar
Det må jo nevnes at 6230i havner i buisness-klassen og er derfor utstyrt med en rekke avanserte, nye funksjoner

 

Ikke i forhold til 6230

 

Jeg for min del synes 6230 er en knall telefon og kan ikke se at 6230i kan være noe dårliger/like dårlig.

 

Som sagt, en liten forbedring, men ikke spesielt spennende.

 

Til Remerser:

At de ikke har skiftet ut så mye eller lagt til masse nye funksjoner er ikke negativt i seg selv. Er sikker på at denne kommer til å selge stort blant de som ønsker en Nokiatelefon. Påpeker bare at den er veldig lik 6230 og likte du den, kommer du til å like denne. Er veldig mange som liker 6230 (som forøvrig har vært en av favorittnokiaene mine siste par åra)

Endret av Crazysteps
Lenke til kommentar

Kjøpte telefonen i går. Min forrige var SX-1.

I forhold til denne synes jeg følgende:

 

Skjermen er MYE bedre (og mindre, men men)

Lydkvaliteten er bedre under samtaler

+ MYE bedre kamera

+ følger med et minnekort (fin reserveløsning inntil videre)

 

Det er det jeg foreløpig kan si noe om.

Lenke til kommentar

Har hatt telefonen i én uke nå. Må si meg veldig fornøyd foreløpig.

 

Om du ikke stiller krav til å legge til programvare, vil ha en liten telefon med glimrende skjerm, gode taster og bra lyd, er dette en telefon å anbefale.

 

Det eneste jeg vil påpeke som negativt, er batterilevetiden, som ikke er all verden å skryte av (men det gjelder jo de fleste telefoner på markedet)...

Lenke til kommentar

Jeg vurderer å gå fra min aldrende 6610 til 6230i.

Hvordan er denne "5-veis"-navigasjonsknappen (som også er på 6230)? Venner man seg til det etter hvert, eller er det lett å trykke feil?

 

Edit: Ser nå at 6230i har fått en egen knapp i midten av navigasjonsfeltet, så da er vel ikke dette noe problem uansett. :)

Endret av lysbryter
Lenke til kommentar

Er det bare meg som tror det, eller er crazysteps bare utrolig kritisk? Han startet jo mye av den samme diskusjonen rundt 3230. Det blir som å diskutere hvilken av amd og intel er best, og det er det, som kjent, lite point i, ettersom folk har sine "hjertebarn".

 

Det er liten tvil om at crazysteps sitt hjertebarn IKKE er nokia!

[redigert bort av humane grunner]

synd at noen ikke kan ha perspektiv på slike ting. "Pappaen min er sterkere enn pappaen din!" osv osv...

 

edit: litt småtteri som var personangrep/hetsing :)

crazysteps: ikke ta det ille opp, men det måtte ut :ohmy:

Endret av Fragment
Lenke til kommentar

Personangrep er IKKE tillat her på forumet. La dette være en advarsel. Om det gjentar seg blir vi nødt til å utdele warn.

 

Om du ikke er enig i hva som blir skrevet av en bruker på forumet, i dette tilfellet crazysteps, kom med dine egne meninger og bygg dem opp via argumenter. Å rakke ned på andre brukere eller deres meninger bidrar ikke til å gi deg et seriøst inntrykk.

 

Nå diskuterer vi sak, ikke person.

 

PS: Er heller ikke enig i hva han sier, men jeg har argumentert for hvorfor i mine tidligere poster i tråden.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...