Gå til innhold

Gamer PC, er dette bra nok? Alternativer?


Anbefalte innlegg

Ok, satt og plukket deler på en av våre kjente pc forhandlere på nett forleden, og endte opp med en liste.

 

Spørsmålet er om dette er bra nok, samt om dere har noen forslag til endringer?

 

Hovedkortet og rammen har jeg egentlig ikke hørt mye om så er interessert i forslag til disse!

 

Here goes..

 

AMD Athlon 64 3200+ 2.0GHz Socket 939, 512KB, BOXED m/vifte

 

 

NEC DVD recorder ND-3520A IDE Black Bulk,DVD+R/+RW/DVD-R/-RW (Dual layer)

 

 

2 Stk. Seagate Barracuda 7200.8 250GB SATA 8MB 7200RPM NCQ

 

 

1 Stk. (C:) Western Digital Raptor 36.7GB SATA 8MB 10000RPM

 

 

Asus A8N-SLI, nForce4 SLI,Socket-939 ATX,S-ATA, GbLAN,Firewire,DDR, PCI-Ex16

 

 

Creative SB Audigy 2 ZS, Bulk PCI Lydkort,THX,7.1,24-bit/192KHz

 

 

Crucial PC3200 DDR-DIMM 1024MB CL3 ECC Unbuffered, 2.5V, 128Meg x 72

 

 

Thermaltake Silent Purepower 560W Strømforsyning, Sort

 

 

2 Stk Gainward GeForce 6800GT 256MB 2ns GDDR3 PCI-Express,"Ultra/2400PCX",2xDVI,Retail

 

 

Thermaltake SViking MidiTower Sort LCD Panel (Uten Strømforsyning)

 

 

Dette var altså det jeg endte opp med.. Er klar over at det blir ganske dyrt , og jeg skal i tillegg ha en 19" Eizo skjerm som jeg kjøper brukt for rundt 1500,-

 

Er interessert i alle forslag så bare fyr løs, fint om dere inkluderer pris hvis dere har det for hånden :)

 

 

nemo (in the army) @ quake3.no qnet

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Tror CPUen kan bli flaskehals med 2x6800GT i SLI, men du kan jo overklokke... eller bruke 600 ekstra til en 3500+

Jeg tror det absolut ville vært en idé å kjøpe 3500+ i stedet for 3200+

Veldig gode erfaringer med denne CPU'en. Og som Jon67 sa, at det kanskje kan bli en flaskehals. Ser jo at du tross alt er på utkikk etter en skikkelig gamer PC for "alle penga" så da må man nok legge litt i CPU også ;)

Lenke til kommentar

Bedre CPU-kjøler, og Minne er de tingene jeg ser sånn i farten.

 

SLI er også noe overkill på en low-end CPU. Å bytte til en 3800+ eller over vil være å foretrekke.

 

En annen opsjon blir å fjerne det ene skjermkortet og gå for kun et Ultra kort i stede. Så bruker du penge til "overs" på en bedre CPU og et sett med sikkelig minne. CL3 minne er absolutt ikke å anbefale for et A64 oppsett :)

Lenke til kommentar

Enig i at du kanskje er tjent med å gå litt opp på CPU, kanskje til 3500+, siden du har slikt et supersystem for øvrig. Dog kan du nok overklokke til 3500 og mer med 3000 eller 3200-prosessoren. Av denne grunn og også for øvrig, burde du kanskje også tenke på bedre minne. Altså med lavere latens, f.eks. OCZ Platinum EL DDR400 1024 MB (2x512)

 

Edit: Mye skrivefeil for tiden...

Endret av bureaucrator
Lenke til kommentar
kan jo kanskje kjøpe 6800 ultra 512 mb... og litt bedre cpu 3800+ kanskje

Jeg ville si det er bortkastede penger å kjøpe 6800 Ultra istedenfor 6800GT. Det er svært liten forskjell på ytelsen, særlig i SLI. Det man for øvrig kan anbefale er jo å kjøpe bedre system for øvrig, altså raskere prosessor og bedre minne, for så senere å kjøpe et 6800GT-kort til...

Lenke til kommentar

Jah, minnet var bare noe jeg fant som passet. Komplett selger tydeligvis kun Crucial.. :)

 

Skal bytte ut minnet, samt CPU da.

 

Siden dette blir dyrt får jeg nok heller bare kjøpe 1gb ram samt kun ett skjermkort i starten.

 

Noen som har info ang SLI vs Singel kort? Link?

 

Utlra i SLI virker for meg som noe waste, så noen benchmarker i februar(?) på toms hardware tror jeg, og fps gain var minimalt. Var egentlig det med SLI vs single og.. :) Tenkte kanskje teknologien har kommet seg litt.

 

Grunnen til valg av Nvidia og AMD er tidligere erfaringer, ingenting annet. Hadde kanskje blitt en billigere løsning med ATI kort, men men.

 

Takker for all respons så langt, keep up the good work!

 

 

OG tviler på jeg kommer til å putte inn en 74GB raptor da det er en vesentlig prisforskjell der.. :\

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...