Gå til innhold

SATA disk Drivere?


Anbefalte innlegg

Jeg har problemer med maskinen min. Jeg får ikke formatert SATA disken C:.

Jeg har prøvd å følge guiden over her, men jeg tror jeg mangler ordentlige drivere.

(det fulgte ikke med noen diskett med drivere)

 

 

Jeg har prøvd å laste ned de jeg tror er de driverne jeg trenger, men jeg får de ikke til å funke. (http://www.asus.com/support/download/selectftp.aspx?l1_id=1&l2_id=20&l3_id=1&m_id=3&f_name=378ata_100104528.zip~zaqwedc)

 

Jeg har en SATA Western Digital Caviar 80GB og hovedkort Asus K8V SE Deluxe.

 

 

Kan noen hjelpe meg å si hva jeg skal gjøre, eller finne evntuelle drivere som fungerer.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det ser ut til at du har tilkobling for fire serial-harddisker. To på Promise og to direkte på south bridge. Du kan prøve å innstallere driveren for Via south-bridge http://www.asus.com/support/download/selec...20d.zip~zaqwedc

Ok! Takk, skal prøve det når jeg kommer hjem.

 

Bare for å legge til litt informasjon, så er det bare den harddisken jeg har som er SATA. Den andre harddisken og DVD og CD rommen er IDE.

Lenke til kommentar
Du skal følge en cd med dette hovedkortet. Med denne cd`en kan du lage en driverdiskett.

hmmm.. Ja, er nok kanskje det, men er så mye forskjellig, vet ikke hvem jeg skal velge??

 

Drivers\Promise\378ATA

Drivers\Promise\378RAID

Drivers\VIARAID\642RAID\Driverdisk\

 

Alle disse har MakeDisk.exe

Lenke til kommentar
Drivers\VIARAID\6420RAID\Driverdisk

 

Du skal bruke denne hvis du har koblet s-ata disken på en av VIA inngangene.(disse heter sata1 og sata2)

Se kapittel 2 - side 3 i instruksjonsboka som følgte med hovedkortet.

Takk! :D:thumbup:

 

Det gikk nå. Hadde litt problemer med diskettstasjonen i tillegg, men nå er alt bra. :w00t:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...