Hr. Jenssen Skrevet 23. april 2005 Skrevet 23. april 2005 For å klare opp litt hva det er du faktisk betaler. Du betaler MVA (Merverdiavgift), tidligere kalt OMS (Omsetningsavgift), og så Moms (M står for Mer). I tillegg betaler du fortollinga. Altså, du betaler for at toll-folka gjør sin "snille" jobb, slik at du må betale noen "snille" 50-lapper ekstra. MVA'en du betaler, er på 25% av pakkens innhold. Kjøper du noe for 200kr, betaler du 50kr MVA. Resten av beløpet du må betale, er for fortollinga.
CaZpeR Skrevet 24. april 2005 Skrevet 24. april 2005 Det var nettopp derfor han lurte på hvorfor han ble tollet. har du røyka maling?? hvem er det som lurer på det? ta det rolig med hasjen gutt:) Hehe *ler meg ihjel* ok da Jeg missforstod ganske bra ja Men skjønner nå ja. Heldiggrisen Har blitt tollet hver gang jeg
Cursio Skrevet 24. mai 2005 Skrevet 24. mai 2005 Måtte betale 125 kr i toll jeg. Og i tillegg tok dett 15 dager før pakken kom! Hvor lenge måtte dere vente?
Hr. Jenssen Skrevet 24. mai 2005 Skrevet 24. mai 2005 Måtte betale 125 kr i toll jeg. Og i tillegg tok dett 15 dager før pakken kom! Hvor lenge måtte dere vente? "Bra" at du måtte betale. Dette beviser det jeg har sagt hele tiden- Nå forstår de gompene ( ) at det ikke har noe med hvilke spill man kjøper, o.l. Det har med REN FLAKS å gjøre at man slipper gjennom. BTW: Synes selvfølgelig ikke at det var bra at du måtte betale, men du skjønner vel hva jeg mener?
thomassit0 Skrevet 5. juni 2005 Skrevet 5. juni 2005 måtte betale jeg og på painkiller B-E. tok over to uker før det kom og måtte paye 126kr i tillegg. da sparte jeg bare 20 kr elns ift billigste norske butikk.
cyberpet Skrevet 9. juni 2005 Skrevet 9. juni 2005 (endret) Kan muligens ha noe med hvordan varen er pakket/ merket, og fra hvor den kommer fra.. har bestilt for det meste fra CD-WOW og da har filmer og slikt noen ganger vippet akkurat over 200.. har aldri betalt noe derfra.. Så bestilte jeg Guild Wars fra play.com, 17,99 = 211 kr. Måtte betale 125 ekstra i Mva og gebyr.. Endret 9. juni 2005 av cyberpet
Hr. Jenssen Skrevet 9. juni 2005 Skrevet 9. juni 2005 Kan muligens ha noe med hvordan varen er pakket/ merket, og fra hvor den kommer fra.. har bestilt for det meste fra CD-WOW og da har filmer og slikt noen ganger vippet akkurat over 200.. har aldri betalt noe derfra.. Så bestilte jeg Guild Wars fra play.com, 17,99 = 211 kr. Måtte betale 125 ekstra i Mva og gebyr.. Jeg sier det igjen: Det har absolutt ingen ting med hvordan pakken ser ut eller hvor den kommer fra. Den har like stor sjanse for å bli fortollet uansett, med mindre varen koster over 1000kr, da varen garantert blir fortollet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå