Guybrush LeChuck Skrevet 19. april 2005 Skrevet 19. april 2005 heisann. har bestillt og fått trackmania sunrise fra play.com. spillet koster 241 norske kroner. det var det jeg betalte, trodde når en vare kostet over 200 kroner så skulle det fortolles og betales moms på, men dette slapp jeg. alle andre jeg har pratet med har ikke heller betalt toll på spillet. spørsmålet mitt er : Er det overhodet noen som har måttet betale toll på trackmania sunrise fra play.com spillet ble hvertfall billig 241 spenn , levert rett i posten. sikker ingen norske butikker som klarer den samme prisen... så råder folk til å bestille fra play..
-kristoffer- Skrevet 19. april 2005 Skrevet 19. april 2005 (endret) Ja jeg kjenner en som betalte toll. Så da er det nok litt tilfeldig. Men går an å gamble Endret 19. april 2005 av -kristoffer-
Cyberfrog Skrevet 23. april 2005 Skrevet 23. april 2005 Ja... Måtte betale 126 kroner totalt i tillegg til det Play.com fikk.
CaZpeR Skrevet 23. april 2005 Skrevet 23. april 2005 (endret) EDIT: Leste feil... trodde det kosta 241,- fra play.com My bad Endret 23. april 2005 av CaZpeR
Hr. Jenssen Skrevet 23. april 2005 Skrevet 23. april 2005 Dette med at du slapp er bare griseflaks. Tollen, som er så "snille" og slenger på et par kroner på prisen vår, MÅ la noe passere (fordi de ikke er mange nok folk). At du slapp forbi har ikke noe med spillet å gjøre. 80-90% av alt som koster over 200kr blir fortollet, og må dermed betales for, men det hender at noe slipper gjennom. Du bør ikke begynne å satse på at du slipper igjennom tollen hele tiden, for da møter du fort på en smell.
Guybrush LeChuck Skrevet 23. april 2005 Forfatter Skrevet 23. april 2005 vet om hvertfall 5 personer til som har sluppet toll
Spaz Skrevet 23. april 2005 Skrevet 23. april 2005 Både jeg og naboen slapp toll da vi bestilte Trackmania fra Play.com. Mulig vi bare hadde flaks ja
Hr. Jenssen Skrevet 23. april 2005 Skrevet 23. april 2005 (endret) Høres nesten ut som at dere tror at det er noe med spillet som gjør til at dere slipper å betale fortollinga. Nå må dere høre på dere selv! Tror dere at folka i tollen sier "Her er enda et av Trackmania Sunrise, så vi får nok bare slippe det forbi også". Dette har ikke noe med varen å gjøre (med mindre det er ei bok, som man slipper fortolling på, av en eller annen grunn), og det har heller ikke noe med prisen å gjøre (så lenge det er over 200. 201kr og 500kr er akkurat det samme for tollen). Det kan hende at dere fikk spillet på samme tid, og at akkurat da var det en del forsendelser som kom forbi. Jeg vet ikke helt, men det var garantert ikke mye annet enn flaks. Endret 23. april 2005 av MeTa][iC
CaZpeR Skrevet 23. april 2005 Skrevet 23. april 2005 Tror dere har misforstått litt. Samme som jeg gjorde. Spillet kostet 241,- etter tolling etter sånn jeg skjønnte det. Og før så var det under 200,-. Det var nettopp derfor han lurte på hvorfor han ble tollet.
Guybrush LeChuck Skrevet 23. april 2005 Forfatter Skrevet 23. april 2005 (endret) tror dere alle misforstår:) spillet koster 28.99 euro hos play.com, altså 241 kroner! dette er OVER 200 kr grensa, jeg betalte ikke toll, jeg vet også om mange som ikke har betalt toll på spillet, og nei vi fikk ikke spillet på samme tid, forskjellige deler av landet også..... selfølgelig har det ikke noe med selve spillet å gjøre, er du dust eller:)(no offence?)? spørsmålet mitt var enkelt og greit om det var noen som HADDE betalt toll på spillet Endret 23. april 2005 av uberdogleg
Guybrush LeChuck Skrevet 23. april 2005 Forfatter Skrevet 23. april 2005 Tror dere har misforstått litt. Samme som jeg gjorde. Spillet kostet 241,- etter tolling etter sånn jeg skjønnte det. Og før så var det under 200,-. Det var nettopp derfor han lurte på hvorfor han ble tollet. du skjønner ikke nei....... 241 kroner før toll
Guybrush LeChuck Skrevet 23. april 2005 Forfatter Skrevet 23. april 2005 Det var nettopp derfor han lurte på hvorfor han ble tollet. har du røyka maling?? hvem er det som lurer på det? ta det rolig med hasjen gutt:)
Alastor Skrevet 23. april 2005 Skrevet 23. april 2005 Ingen her har betalt toll. De som har betalt noe har betalt MOMS.
Spaz Skrevet 23. april 2005 Skrevet 23. april 2005 (endret) Ingen her har betalt toll. De som har betalt noe har betalt MOMS. Sikker? Når jeg tidligere har bestilt ting fra utlandet over 200kr har det kommet både forenklet tollbehandling + moms på hentelappen Edit: Mer info her: http://www.posten.no/Portal/ProdukterOgTje...A5l+og+svar.htm Endret 23. april 2005 av Spaz
Amnio Skrevet 23. april 2005 Skrevet 23. april 2005 (endret) I dag koster Trackmania Sunrise følgende på Play.com (dagens valutakurser): 28,99 € = 236,63 NOK 17,99 £ = 215,05 NOK Slik jeg forstår det er dette inkludert frakt, ergo er selve produktet under 200kr-grensen og dermed tollfritt? Endret 23. april 2005 av Amnio
Guybrush LeChuck Skrevet 23. april 2005 Forfatter Skrevet 23. april 2005 (endret) I dag koster Trackmania Sunrise følgende på Play.com (dagens valutakurser):28,99 € = 236,63 NOK 17,99 £ = 215,05 NOK Slik jeg forstår det er dette inkludert frakt, ergo er selve produktet under 200kr-grensen og dermed tollfritt? hmmmm...... play.com har free shipping, altså "you pay for what u get", finnes ingen frakt på varen, uansett er varen over 200 kroners grensen... og alastor,jeg vet , les posten http://www.posten.no/Portal/ProdukterOgTje...analforside.htm Endret 23. april 2005 av uberdogleg
Guybrush LeChuck Skrevet 23. april 2005 Forfatter Skrevet 23. april 2005 (endret) analforside.htm, lol Endret 23. april 2005 av uberdogleg
Guybrush LeChuck Skrevet 23. april 2005 Forfatter Skrevet 23. april 2005 uansett, en person her har fortalt at han kjente en som hadde betalt toll(moms,alastor) på spillet....., var det flaks eller uflaks?
Alastor Skrevet 23. april 2005 Skrevet 23. april 2005 (endret) Ingen her har betalt toll. De som har betalt noe har betalt MOMS. Sikker? Når jeg tidligere har bestilt ting fra utlandet over 200kr har det kommet både forenklet tollbehandling + moms på hentelappen Edit: Mer info her: http://www.posten.no/Portal/ProdukterOgTje...A5l+og+svar.htm Ja, de fortoller varen på posten (altså sjekker innholdet og ser om det er noe der som har ekstra toll), og legger til moms på 25% dersom varens verdi kommer over 200,-. Dette tar posten et fortollingsgebyr på 70,- for. Toll = spesialavgifter på feks matimport og klesimport. Moms = merverdiavgift, denne er på 25% og kommer i tillegg på alle varer som kjøpes io norge, samt varer kjøpt i utlandet og sendt til norge med verdi på over 200,-. Dette er ikke toll. EDIT: når det gjelder hvor mange sendinger med verdi over 200,- som går igjennom nåløyet og slipper ekstra moms, så er vel det maksimalt 1 av 5, gjerne enda lavere andel. Endret 23. april 2005 av Alastor
Guybrush LeChuck Skrevet 23. april 2005 Forfatter Skrevet 23. april 2005 la oss ikke henge oss oppi om det er moms eller toll det heter.......... hovedsaken er at noen må, og noen må ikke, virker jo litt tilfeldig at noen MÅ betale og noen ikke...... uansett alastor, anbefaler deg å kjøpe spillet:) meget kewlt
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå