Gå til innhold

Har Linux et 3D Oprativsystem ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Synes jeg husker fra en stund tilbake at Linux skulle lage ett 3D oprativsystem (3D desktop)..

Stemmer dette ? isåfall hva heter det ? Og eventuellt hvor kan det lastes ned ?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jaja, vet at Linux ER er oprativ system ;)

Det blir vel nesten som å spørre når Windows skal lage neste versjon...

Men, tengte dere skjønner hva jeg mener. (er 110% nOOb på Linux o.l)

Skrevet

Topic er fortsatt feil :)

Uansett, X.org (som er den grafiske serveren som vert mest brukt i GNU/Linux) driv vel å utviklar ting som gjer at vindauge osv kan få mange stilige funksjonar.

Skrevet

Noen som har et genialt tips til Topic da ?

Hvordan Type Linux os forslår dere for en noob som vil prøve Linux da ?

Hvis 3D tingen ikke er ferdig..

Skrevet

Men det du tenker på er nok "sun looking glass" (finnes en annen, myyye eldre (så den når jeg var 5 år en gang) variant, men den krever skikkelig bra VR-maskinvare. Ala kule du går inn i som er opplyst av prosjektorer) - det skal finnes en livecd med den et sted ute på nettet, hvis du bare vil teste.

Skrevet
Ala Jurassic Park?

"It's the UNIX system, I know this!"

:D

Nei, det programmet er et filbehandlingsprogram for SGI IRIX. husker ikke hva det heter just nu.

Skrevet (endret)

Den heter FSN

EDIT:

Har en gammel O2 på jobb. Skal se om jeg får liv i den slik at jeg får prøvd FSN ;)

Finnes også et DOOM versjon av Top, der fienden er programmer/daemons som du kan drepe. Husker ikke navnet, men jeg prøvde den for sikkert et år tilbake. Var litt artigere å springe rundt å lette etter programmet og tilslutt drepe den med hagle ;)

Endret av olear
Skrevet

Husker jeg også leste om det en gang.

Husker det var morsomt når skaperen fortalte at shellet han kjørte spillet fra ble drept av friendly fire fra et monster som sto bak slik at spillet avsluttet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...