Gå til innhold

Spill-PC AMD64 og GeForce til ca 17K


Anbefalte innlegg

Hei.

 

Endelig skal jeg få kjøpt meg en ny PC. Har lest endel her på forumet og kommet frem til en liste av komponenter jeg ønsker meg. Nå lurer jeg bare på om det er noen av disse komponentene som ikke passer sammen eller om det er andre komponenter som gir bedre kjøp. Har tenkt og bruke PC'en til spilling og jeg vil ha muligheten til å overklokke litt. Den bør heller ikke støye alt for mye.

 

Point of View GeForce 6800Ultra 256MB PCIe - 4393,-

AMD Athlon 64 3800+ 2,4GHz - 3250,-

OCZ Powerstream 520W PSU - 1350,-

Coolermaster Stacker Maxi Tower - 1395,-

NEC DVD Brenner ND 3520 Bulk - 525,-

DFI Lanparty nF4 SLi-DR - 1795,-

OCZ 1024MB Dual Channel PC-3200 2x512MB - 1795,-

Western Digital Raptor 73,4GB S-ATA - 1470,-

Logitech MX518 Optical Gaming Mouse - 449,-

-----------------------------------------------------

Totalt 16422,-

 

 

Har endel store IDE disker som jeg har tenkt og bruke til lagring av ting og tang så jeg trenger ikke flere harddisker nå. Har også skjerm, lydkort, tastatur, printer fra forrige PC som får jeg kan fortsette og bruke. Kanskje jeg burde ha en annen CPU vifte. Er det noen som har noen forslag til det? Er det ellers noe jeg mangler?

 

Edit 1: Endret emnefelt. Rettet et par priser.

Edit 2: Endret Ram (Corsair til OCZ) og mus (Razer til Logitech). Endret totalpris.

Endret av Evilshrimp
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er Nvidia fan... Er X850XT kortet merkbart bedre eller stillere enn 6800Ultra kortet.

Har jo også en mulighet til å kjøpe et kort til for å kjøre dem i SLI hvis jeg velger 6800Ultra kortet.

 

Tror at jeg går for det OCZ minnet siden det ser ut til at hovedkortet ikke takler mer enn 400MHz brikker.

 

Liker veldig godt logitech. Den musen du foreslo ser veldig bra ut. Tar den istedenfor Razer musen.

 

Thermaltake kabinettet ser litt for prangende ut for meg. Litt mye vifter også. Holder meg til Coolermaster.

 

Takk for tipsene.

Lenke til kommentar

Zalman CPU Vifte ZA-7700-CU, bare pass på at den får plass? Og kansje VX Gold (pc4000) minnet til OCZ isteden.

 

Men ellers ser det jo bra ut.

 

Så nå at du ville overklokke litt, da kan du liksegodt gå ned på cpu (3500 eller 3200).

 

Eventuelt i samme slengen bytte ut ultra kortet med 2 gt.

Endret av ganilsen
Lenke til kommentar
Hei.

 

Endelig skal jeg få kjøpt meg en ny PC. Har lest endel her på forumet og kommet frem til en liste av komponenter jeg ønsker meg. Nå lurer jeg bare på om det er noen av disse komponentene som ikke passer sammen eller om det er andre komponenter som gir bedre kjøp. Har tenkt og bruke PC'en til spilling og jeg vil ha muligheten til å overklokke litt. Den bør heller ikke støye alt for mye.

 

Point of View GeForce 6800Ultra 256MB PCIe    - 4393,-

AMD Athlon 64 3800+ 2,4GHz                          - 3250,-

OCZ Powerstream 520W PSU                            - 1350,-

Coolermaster Stacker Maxi Tower                    - 1395,-

NEC DVD Brenner ND 3520 Bulk                       -  525,-

DFI Lanparty nF4 SLi-DR                                  - 1795,-

OCZ 1024MB Dual Channel PC-3200 2x512MB  - 1795,-

Western Digital Raptor 73,4GB S-ATA                 - 1470,-

Logitech MX518 Optical Gaming Mouse        -  449,-

-----------------------------------------------------

Totalt            16422,-

 

 

Har endel store IDE disker som jeg har tenkt og bruke til lagring av ting og tang så jeg trenger ikke flere harddisker nå.  Har også skjerm, lydkort, tastatur, printer fra forrige PC som får jeg kan fortsette og bruke. Kanskje jeg burde ha en annen CPU vifte. Er det noen som har noen forslag til det? Er det ellers noe jeg mangler?

 

Edit 1: Endret emnefelt. Rettet et par priser.

Edit 2: Endret Ram (Corsair til OCZ) og mus (Razer til Logitech). Endret totalpris.

hva har du tenkt å spille da-......???

 

Ville ha anbefalt X850XT jeg å...! men forguder Nvidia...men de spile jeg spiller så er ATi best :)

 

Tenk deg litt om ...

btw..X850XT på netshop ...nå til 3595kr

Endret av Åsmund@ATi
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...