Gå til innhold

Frustrasjon over uærlige spillere


Anbefalte innlegg

Kom an, dere har alle vært borti dem.

 

Her er mitt kroneksempel: I går skulle en viss "Exile" transmute en arcanite-bar for meg for 5g. Han fikk 1 thorium-bar og 1 arcane crystal. Og tror du ikke han logga av 1 sekund etter at traden var gjort! AH-verdi: ~45g. Hat.

 

Spiller Horde på Stormscale. Alle som spiller Alliance der, vær så snill og sett "Exile" på deres KoS-liste! :realmad:

 

Edit: PS! Og selvfølgelig corpsecamper dere ham til han logger ut.

Endret av atrax
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Send msg til en GM, de kan fikse sånt, sjekker bare logger osv...

Om de ikke gjør det så har du iaf prøvd :)

 

EDIT:

Nei det funka ikke, blizzard mener at en slik scam er en del av spill mekanikken...

Tullinger av noen folk, burde vært flere will not be traded slots, så folk kunne mekke dette uten å måtte gi det bort...

 

 

Trying to get an item from another player by claiming he will get it back with an enchantment

 

We do not want to encourage players to use this kind of roleplay in-game scam but we consider them as part of the game mechanics. So we will not take actions in those cases and we invite the players to be very cautious with their items. In short, don’t give items to players that you don’t know!

 

We encourage everyone to read our FAQ in order to avoid scams. Due to many variables involved with item reimbursement and types of scams, item reimbursement will not be granted in the case of in-game scams.

 

Tatt fra WoW faq ang scams

Endret av the_real_Sp33D
Lenke til kommentar

WOW gjenspeiler på en måte virkeligheten, iallefall antall personligheter. Jeg er selv rogue og tilbyr gratis lockpicking, da er det mange som klarer å putte lockboxen i feil vindu, og den havner i inventoryen min :p Nå er det selvfølgelig veldig enkelt å bare logge av, men man gjør det bare ikke, da må man være komplett idiot. Rykte har mye å si etterhvert, og man kommer ikke med i større instancer/raids etc. Ærlighet varer lengst :p

 

Personlig har jeg 4 stykker på min nette lille ignore liste =)

Lenke til kommentar

GM's pleier normalt å ordne opp i sånt. Som oftest er det ingen direkte regel mot å stjele, rett og slett fordi at du trykker accept på en trade selv, som betyr at du syntes det var greit å gi den bort.

Men uansett så går det under kategorien "grief play", så er rimelig sikker på at en GM vil se noe mystisk rundt omstendighetene når du gir fra deg noe som er verdt en del, så plutselig er den andre personen vekk. :p

Håper det ordner seg da, kjenner utrolig godt til dette selv, selv om ikke jeg har blitt lurt selv så vet jeg om mange som har blitt det.

Lenke til kommentar
Kom an, dere har alle vært borti dem.

 

Her er mitt kroneksempel: I går skulle en viss "Exile" transmute en arcanite-bar for meg for 5g. Han fikk 1 thorium-bar og 1 arcane crystal. Og tror du ikke han logga av 1 sekund etter at traden var gjort! AH-verdi: ~45g. Hat.

 

Spiller Horde på Stormscale. Alle som spiller Alliance der, vær så snill og sett "Exile" på deres KoS-liste! :realmad:

 

Edit: PS! Og selvfølgelig corpsecamper dere ham til han logger ut.

Hvis han var i en guild så prøv å ta kontakt med de som leder guilden hans. Om det er en litt seriøs guild så får de han til å betale tilbake eller så blir han kicka fra guilden.

Lenke til kommentar

atrax: jeg digger purpledonkey sitt forslag, jeg ville fulgt opp saken og lagt et helvete for ham.... ikke gm`messig (har ikke troen på at de bryr seg)..

Jeg ville lett ham opp, funnet ut hvilken guild han var i, og sagt fra til dem..

alternativ 2: ferdiglag et lite dokument som du har liggende på desktoppen, hver gang han er online ville jeg skrevet inn i chat`en i det området han var hvordan har er som fyr...

Å bare ignorere slike folk hjelper lite, da kan han i fred og mak finne neste offer

 

men forstår jo ikke i utgangspunktet hvordan du kunne stole på han slik, selv hadde jeg gått innad i guilden... lykke til med hevntoktet :devil:

Lenke til kommentar

Syntes det er artig hvordan blizzard takler det. Dem skriver litt dill og dall så slipper dem å løse problemet med at noen stjeler in-game. Men er det en som kjøper 50gull på ebay så setter dem himmel og jord i bevegelse for å finne synderen (self uten resultat men uansett). Det viser en dobbeltmoral som gjennspeiler kun en ting. Blizzard vil kun tjene penger og self gjøre det innenfor loven. Og samtidig ha alt papirarbeid i orden slik at dem ikek kan saksøkes for noe som helst.

 

hehe må le litt jeg!

Lenke til kommentar

gamer73, Serverøkonomien blir helt ødelagt når folk kan kjøpe seg 10000g inne i spillet for småpenge IRL. Husk at folk har forskjellig økonomi, for noen er tusenvis av dollar helt OK dagsforbruk.

Jeg hadde ikke likt det hvis jeg ikke bare måtte spille i timesvis per dag for å henge med i toppen men også samtidig måtte bruke tusener av kroner på utstyr. At du kan kjøpe penger ødelegger helt serverøkonomien.

Lenke til kommentar

Disse historiene her gjenspeiler vel egentlig bare virkeligheten. Du vil alltid møte kjeltringer som vil lure deg.

 

Dette er vel kanskje en ting som Blizzard burde ta tak i, men en funksjon lik den som er ved trade(non-trade function), bare med mulighet til å kombinere items der det er behov for det. Kan ikke være for vanskelig.

Endret av gstavdal
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...