Gå til innhold

Trenger litt hjelp angående valg av TV-kort


Anbefalte innlegg

Heisann

 

Jeg er helt ny når det kommer til TV-kort. Har aldri hatt et, og aner ikke hva som er bra og hva man bør se etter. Jeg har også et lite dilemma som er som følger: Jeg har en stasjonær og en bærbar. Jeg har veldig lyst på en intern enhet, men det hadde selvsagt vært knall og kunne brukt sammen den bærbare også. Har bare hørt angående lydkort at de interne er bedre, akkurat hvor mye tør jeg ikke spekulere i, men det er hva jeg har hørt.

 

Har sett litt på dette og ser at det har mange forskjellige tilkoblinger, og tilbakemeldingen virker jo lovende. Er det bare å dra frem VISA kortet, eller bør jeg tenke meg om to ganger ?

 

Hva ville DU valgt om du skulle lagt penger i et litt over mellomklassekort ? :)

Endret av gixxerman
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei!

 

Jeg har et eksternt MSI Vox adapter, men sliter som en hund med at jeg ikke får lyden til å funke. Skal bruke det på laptopen og den har seff ikke "line in". Et tips på nettet går ut på å bruke mic inngangen, men har heller ikke fått dette til å funke...

 

Kjipt å se TV uten lyd :(

 

*Tronaldo*

Lenke til kommentar

Som nevnt tidligere i andre tråder er det en bestemt kriterie som er en av de viktigste. Skal du bruke det kun i Windows eller kan det være du roter deg innom Linux nå/i framtiden?

 

Hvis du ikke skal innom linux så kommer det nesten på det samme sånn rent drivermessig. Hvis ikke må du gjøre nøye research på hvilke kort som har fungerende linuxdrivere.

 

Hvis man går ut ifra at de bare skal brukes i windows så bør du vel se på en av disse

* USB: Plextor CapturX - denne har hardware mpeg4 komprimering

* USB: Den WinTV saken som ble nevnt over her. Men de har også en ekstern PVR utgave. Den har hardware mpeg2 komprimering.

 

* PCI: Den nye chippen fra ati har fått mye ros. Er ikke sikker på prisen akkurat nå

* PCI: Hauppauge PVR-*** serien. Dette er gode kort som driver å opparbeider seg linux støtte også for tiden. PVR-250 er vel det som støttes best i linux men 150/500 er på vei. Gode valg i windows også.

 

Ville valgt et kort med hardwarekomprimering iallefall.

 

-C-

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...