Gå til innhold

Ikke en lyd!!! Hva er galt?


Anbefalte innlegg

Jeg har nettopp montert er Athlon XP1800 på et Elitegroup K7S5A, og når jeg starter maskina skjer det ingenting.

 

CPU blir varm, og da regner jeg med at den er i orden.

 

Prøvd med DIMM og DDR brikker, ingen forskjell.

 

Vifta på CPU går rundt, og HDD starter.

 

Hva skjer?

 

Noen tips?

 

På forhånd takk for hjelpa

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Høres ut som det er hovedkortet som har vandret til de evige jaktmarker. Hadde et ASUS kort som døde etter noen månder med de samme symtomene som du nevner.

 

Prøv å starte maskinen uten RAM brikkene, de fleste hovedkort lager en eller annen form for lyd hvis disse mangler. Hvis ingen lyd :sad:

 

Mvh

Rolf

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-07-07 02:31, Skevz skrev:

se nøye på hk ditt.... noen kondensatorer som er smeltet, ødelagt....?


 

Har sjekka, og finner ikke noe.

 

Det er ikke noe lyd uansett om noe er tilkoblet eller ikke. Antar HK er dødt.

 

Det er første gang jeg har startet HK.

 

CPU blir vel ikke varm om den er død? Regner med at den funker...

Lenke til kommentar

Mitt tips er at CPU er "halv-død", kanskje i forbindelse med montering av vifte eller noe slikt. Har hatt en sånn mindre behagelig opplevelse selv, kjernen på AMD er jo som kjent ganske så ømtålig på denne måten. Hovedkortet mitt oppførte seg helt likt dette. Harddisk tuslet og gikk, og alt så ellers ut til å være OK - men svart skjerm, uansett hva jeg gjorde. Bytta CPU og maskinen startet som den skulle. Men bare for å være helt sikker på at det ikke er bios-problemer så kan du jo prøve å resette bios også. Hvis ikke du finner en jumper på hovedkortet for å gjøre dette med, så fjerner du bare selve bios-batteriet (en flat rund sak på størrelse med 1-kronestykke). Ta det ut, og vent i et par-tre minutter, sett det på plass igjen, start opp og se hva som skjer. Det kan jo hende du har flaks .... har vært borti mer merkelige ting enn det i så fall :wink: Skader ikke å prøve ....

Lenke til kommentar

Angående det at prosessoren blir varm.Hadde her for en dag siden en liten kjekk ting.

Hadde klusset litt med en AMD Athlon 1400,skulle skifte vifte på den og diverse andre "smarte" ting.

Prosessoren ville ikke starte da alt var ferdig.

Tror prosessoren var litt lei i slutten,for den begynte å lage en liten frese lyd,og det kom røyk fra den :smile:

Hasta lavista !

Lenke til kommentar

Hei

 

Høres ut som Hovedkortet!

 

Du kan se etter om kondensatorer og motstander m/m ikke har smelta :smile:

 

Høres ikke så dumt ut og ta av BIOS bateriet heller og få reset'a det :smile:

 

 

Du kan også kjøpe nytt HK...hvis du ha

pæng.... =) -1-2-3- "pasta-lavasta" så virker det nok!!!

 

 

Mvh. LOZER

 

:smile: :smile: :smile: :smile: :smile: :smile: :smile: :smile: :smile: :smile: :smile: :smile: :smile: :smile: :smile: :smile: :smile:

Lenke til kommentar

Quote:


LOZER skrev (2002-07-07 16:42):

Hei


Høres ut som Hovedkortet!


Du kan se etter om kondensatorer og motstander m/m ikke har smelta


Høres ikke så dumt ut og ta av BIOS bateriet heller og få reset'a det

Du kan også kjøpe nytt HK...hvis du ha

pæng.... =) -1-2-3- "pasta-lavasta" så virker det nok!!!


Mvh. LOZER




skal du resette biosen så må du bruke jumpern,det nytter ikka å ta ut batteriet for å resette bios.

Kjetil

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-07-07 18:31, amd_guru skrev:

Quote:


skal du resette biosen så må du bruke jumpern,det nytter ikka å ta ut batteriet for å resette bios.

Kjetil


 

Hvor har du det fra?

 

 

lurer ejg og på :smile:

 

Sikkert HK som er dødt, skjekk i manualen til kortet. DIMM og DDR :smile: støtter kortet vanlig SD og DDR altså.

 

Prøv å ta av alle komponentene, bortsett fra CPU (husk å la CPU kjøleren være på), RAM og skjermkort og reset CMOS.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...