FranzJosef Skrevet 18. april 2005 Skrevet 18. april 2005 Har kjøpt en 11 Mbps trådløs router. Fått inntrykk av at det liksom skal være litt passè fordi den er treg. Jeg kjørte speedometeret til ITavisen.no, da fikk jeg HØYERE hastighet (1082) enn jeg betaler for (1024). Da skjønner jeg ikke hva som er så tregt... Det kan da ikke bli raskere med f.eks. en 54 MBps router? Nå snakker vi om et enkelt hjemmenettverk som aldri vil ha mer enn en 3-4 PCer koblet samtidig og svært sjeldent mer enn to. Jeg skjønner det blir mer komplisert om man skal ha 100 PCer, men det er jo ikke så aktuelt for hjemmebrukere. Så...er det ikke da litt bortkastede penger å skaffe en raskere router når internett ikke blir raskere?
konstabel Skrevet 18. april 2005 Skrevet 18. april 2005 11mbps er jo mer enn nok hvis du bare skal ha 4-5 pcer på bredbånd...men hvis du skal sende filer, spille spill over det er 11mbps veldig tregt.. sier seg selv da 11mbps nettverk og bredbånd på 1mbps....."nok" til 10pceer det
FranzJosef Skrevet 18. april 2005 Forfatter Skrevet 18. april 2005 Ja, det var det jeg også tenkte... Og for de aller, aller fleste hjemmebrukere vil det jo virkelig være penger i søpla da å bruke ekstra penger på raske systemer med mindre de skulle ha helt ekstraordinære behov.
Ongabonga Skrevet 18. april 2005 Skrevet 18. april 2005 Ja, det var det jeg også tenkte... Og for de aller, aller fleste hjemmebrukere vil det jo virkelig være penger i søpla da å bruke ekstra penger på raske systemer med mindre de skulle ha helt ekstraordinære behov. Hvis du skal bruke den som en switch er det kjekt med litt hastighet som konstabel sier.
FranzJosef Skrevet 18. april 2005 Forfatter Skrevet 18. april 2005 Jeg ser ikke behovet ved å sende filer. Det vil jo være snakk om svære ting, filmer og slikt. Da spiller det jo egentlig svært liten rolle om det tar 3-4 minutter eller 10 minutter synes nå jeg. Og hvis man ikke spiller noe særlig så er jo det ganske lite interessant. Altså jeg forstår at mange HER vil se behovet. Men for folk flest? Tror det er mange som lar seg lure til å bruke penger på slikt som aldri vil få behovet.
EG-s Skrevet 18. april 2005 Skrevet 18. april 2005 Det er mellom pcer på et nettverk du vil merke forskjellen. kjøpte selv en trådløs JENSENAL 6911 "b" på elkjøp. Betalte da 350kr. http://makeashorterlink.com/?Q324139EA kom i butikken og så at prisen var satt opp til til 495, klaget og nevnte at på nettsidene så var prisen 350. fikk den for den summen, og når en kom hjem så var den også priset opp på nettsidene..... Routeren kjøpte jeg til noen som har en 750\150 linje..slik at min bærbare kan enkelt brukes ved siden av deres maskin. Men skulle jeg kjøpe en trådløs router til meg selv, så ville jeg valgt en G standard, siden prisforskjellen er som regel kun 200kr mellom disse. var meningen å levere inn jensen routeren på elkjøps "30 dager" etter påsken, og skaffe en "G" standard. Men tror ikke jeg gidder...
FranzJosef Skrevet 18. april 2005 Forfatter Skrevet 18. april 2005 Ser Elkjøp f.eks selger denne http://www.elkjop.no/is-bin/INTERSHOP.enfi...voAAAD4czu5_GQv til 1500 kr. For vanlige folk må dette være penger rett ut av vinduet.
kizzykazz Skrevet 18. april 2005 Skrevet 18. april 2005 Har selv kjøpt en router og usb mottaker fra komplett, og er imponert over hastigheten på nettet, men spill på nettet f.eks cs, er den helt ræva. Har oppgradert det som er å oppgradere på router, skjermkort, osv og har avsluttet en rekke programmer, men det er fortsatt en FÆL lagg i cs. Har god plass på HDD, og linja er fra Bluecom 720/128. Lurer på om eg skal levere tilbake routeren, og få komplett til å sende en ny, eller reparere den eg har no.. Noen tipps?? Mvh Kizz
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå