Gå til innhold

Dungeon Lords utsatt igjen...


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...

For Immediate Release

 

DreamCatcher’s Dungeon Lords Goes Gold

 

D.W. Bradley RPG off to Replication

 

Toronto, April 29, 2005 - DreamCatcher Games, an award-winning publisher of PC and console games, today announced Dungeon Lords has reached gold status worldwide. To mark the occasion, DreamCatcher has released the intro-cinematic for Dungeon Lords, created by Brain Zoo Studios, giving fans a taste of what to expect when the game ships on May 4, 2005.

 

Dungeon Lords blends the depth of an Epic Fantasy RPG with the flexibility of an FPS-style control system. Gamers journey through a land of ancient castles and dungeon lairs to engage in real-time tactical combat with a variety of deadly foes. It’s not just about the battles though, as magic spells and hundreds of powerful weapons and artifacts play a huge role in the game.

 

The game features an abundance of personal missions and quests along with numerous characters to interact with. Players can customize an extensive variety of skills and special abilities for the hero, including race and class specializations. The simple and intuitive design will thrill RPG and action fans alike and supports cooperative multiplayer for up to eight players.

 

Dungeon Lords Features:

 

- Real-time player control of combat tactics, including a vast selection of weaponry, magic spells and powerful artifacts

- Detailed character hero development that includes a host of personal attributes, skills, and special abilities

- 4 completely different schools of magic

- Multiple Class Specializations - each with unique abilities and attributes

- Extensive Inventory that features common, rare, and unique items

- Designed, written and developed by award-winning computer game author, D.W. Bradley

 

Multiplayer:

 

- Full support for Multi-Player group game sessions for up to 8 players

- Multiplayer adjusts to the number of players. The more players, the more difficult the monsters they encounter

 

Dungeon Lords has an ESRB rating of “T” for Teen in North America and “12+ PEGI” in Europe. For more information visit the game’s website at: www.dungeonlords.com.

Endret av Malvado
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Desverre så lever spillet ikke opp til forventingene :

 

*Mangler Automap.

*Veldig lineært og det finnes ikke en eneste dungeon som ikke er Ekstra, heller ikke noen grotter / ruiner å utforske alla Gothic.

*Byene er folketomme og det er kun NPC's som har noe av betydning som er der.

*Byen Fargrove (som er hovedstaden) er DØD, veldig kjedelig å gå rundt i en by der det nesten ikke finnes innbyggere og der det er veldig få hus man kan besøke.

*Arindale som er Alvenes by er ikke ferdig, alle hus mangler møbler, dekorasjon og atmosfære, det verste er dog at Dreamcathcer har sagt at de har gjort dette med vije for å øke ytelsen (bullshit), den værste delen er vertshuset som er helt tomt, til og med rommet du kan leie for å hvile viser seg å ikke ha en eneste møbel og ildstedet lyser opp uten at det er noen flamme der så man kan heller ikke hvile (selv om det er klart at man burde kunne det).

*Man møter også på oppdrag der man skal snakke med kongen av en hær som skal hjelpe Fargrove, det er fryktelig morsomt når han sier at han skal marsjere med sin store hær mot fargrove om kongen ikke løslater sønnen hans, det er så fryktelig morsomt fordi det er en såkalt 1 MAN ARMY (utviklerne av spillet glemte selvfølgelig å la kongen få hæren sin, selv om det er flere telt og flag der).

*Spillet mangler muligheten til å forandre på utseendet til spillfiguren din, utrolig irriterende når man spiller kooperativt med andre spillere (som er spillets store pluss).

*Mange ferdigheter som står skrevet opp i manualen er ikke med i spillet.

*Spillet er lineært og desverre så er det ikke logisk hva neste steg skal bli, mange ganger må man dra rundt og godta oppdrag som ser ut som å ikke ha noe med hovedoppdraget å gjøre.

*Det er så og si bortkastet tid å lage en magi bruker da magi systemet ikke kan måle seg mot sverdbrukere, samme problem med bue brukere.

*Ingen Musikk i selve spillet.

*Repetetiv grafikk, veldig lite med grafikk som kan brukes til å orientere seg i spillet som for eksempel monumenter, store steinformasjoner etc...

*Veldig repetetiv kampsystem og man har lite variasjon da AI til fienden er å gå rett på deg som regel.

 

Spillet er også basert på en spillmotor som ble laget for Wizards og Warriors for 5 år siden og det viser seg i ytelsen på spillet, noen brukere kan få god ytelse mens andre brukere med enda bedre system kan ende opp med 5fps.

 

Anbefaler alle som har muligheten til å styre langt unna dette spillet med det første , dukker det opp til 99kr så kan dere vurdere det da det er underholdende for en hardbarka rpg fan, men ikke noe for vanlige CS spillere nei.

 

Gir spillet maks en 3/10.

Endret av Malvado
Lenke til kommentar

Enig med Malvado...

 

Et latterlig dårlig spill etter min mening, spesielt det at man bare kan ressurecte seg etter at man har daua, uten at det har noe å si på utstyr eller noe, ingen negative effekter, man gjennoppstår med fullt liv, bare å begynne å fighte igjen. Hva er da vitsen med healing potions? :dontgetit:

 

Dessuten så er mange av monstrene utrolig irriterende, og kampsystemet er slitsomt.

Lenke til kommentar

Tja, spillet har sine gode sider men de negative sidene utveier de totalt.

 

Gode sier :

 

+Solid Karakter utvikling med muligheter både for å øke stats og ferdigheter.

 

Men negative sider ved karakterutviklingen :

 

- Ingen forskjell mellom lev20 på Light eller lev 5 på light weapons, en økning i skill burde også øke muligheten TO hit + Damage?

 

- To Hit basert på Dex og ikke Ferdigheter, ulogisk da det burde være basert på Ferdigheter og noe på dex alla Skill level + Bonus fra Dex.

 

-Du kan lett få Uber karakterer eller karakterer som suger på det meste, Tyv og Magi bruker klassen er så og si ubrukelige, tyven har bonus for å angripe bakifra og fra siden i og med at han har stealth men alle monstrene angriper deg automatisk og det er umulig å angripe bakifra om man spiller Singleplayer.

 

+ Dungeons : De er som regel bra laget og har noen gode utfordringer i form av knapper som må aktiveres i riktig rekkefølge og noen gode feller.

 

- Alt for få dungeons.

- Alt for få utfordringer.

- Kjedelige bosser.

 

+ Monster : Mange forskjellige monster som har god grafikk.

+ God animasjon på monstrene.

+ God grafikk på monstrene.

- Monsterene blir brukt forferdelige mange ganger.

- Lydeffektene til de fleste monstrene blir brukt mange ganger, heksene har stemmene til fotsoldatene, slangene har samme lydene som noen andre dyr og det hjelper ikke noe særlig at det meste av lyden er tatt fra det 5 år gamle W&W spillet.

 

+ God grafikk av uteområdene men :

- Veldig repetitiv grafikk, kan banne på at samme treet har blitt brukt ca 1 million ganger i spillet, veldig liten variasjon.

- Veldig liten variasjon i grafikken.

- Klipping feil (busker som stikker igjennom veggene på hus, mulighet til å skade monstre gjennom veggene).

 

+ Monster Spawning : Alltid variasjon i hva du kan møte :

- Rotter, edderkopper og ulver : alt for mye brukt og spawner av og til i mengder som er så store at man har veldig vanskelig for å overleve, alle angriper rett på og når man da er omringet av 12 blodtørstige ulver med et veldig dårlig sverd så er man ille ute.

 

Edit : Når det gjelder grafikkmotoren så er den bygd på den orginale Deep6 motoren som ble brukt i W&W med en del forbedringer som støtte for shadere og bedre grafikk, men det er tydelig at denne oppgraderingen av spillet samt strukturen til hvordan filsystemet er fordelt er litt for mye for den å behandle. Spillet burde ha vært kodet helt fra starten av eller basert på en annen 3d grafikmotor.

Endret av Malvado
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...