Gå til innhold

DVD brenner, nå eller vente?


Anbefalte innlegg

Begynner å gå tom for DVD plater nå og tenkte det var på tide å bestille en ny forsyning :p

Har en NEC ND-2500A så jeg tenkte å slenge på en ny brenner i tillegg.

Benq 1620 har fått mye skryt her på forumet så jeg har vel bestemt meg for den (Nec er bra men Benq vinner denne omgangen)

Men så er jo ikke Benq 1620 så ny lengre... leste en test av etterfølgeren 1625 her men den var jo ikke så bra...

 

Spørsmålet blir da følgende: Skal jeg kjøpe ny brenner nå, vente til Benq 1625 kommer til norge (eller har den allerede kommet?) eller vente til Nec kommer med et alternativ (når vil i så fall det skje?)

 

BTW: er disse kurante plater for Benq1620? (på 16x hastighet altså)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vett ikke heilt ka som kommer av nye dvd brennere, tipper Gerrard, Psh eller OC-Freak kommer til å svare på det rask.

 

1620 Pro er ein veldig god brenner og vil fungere bra på de platene du har satt opp, men så lenge du ikke har ein printer er det vell ikke vits å kjøpe de? Da ville jeg heller godt for disse som er på tilbud. Brennes med veldig god kvalitet på 16X

 

http://www.norwaydisc.no/webshop/product_i...products_id=171

Lenke til kommentar
Vett ikke heilt ka som kommer av nye dvd brennere, tipper Gerrard, Psh eller OC-Freak kommer til å svare på det rask.

 

1620 Pro er ein veldig god brenner og vil fungere bra på de platene du har satt opp, men så lenge du ikke har ein printer er det vell ikke vits å kjøpe de? Da ville jeg heller godt for disse som er på tilbud. Brennes med veldig god kvalitet på 16X

 

http://www.norwaydisc.no/webshop/product_i...products_id=171

Joda jeg har printer og kjøper bare "FULL FACE" plater som jeg kan printe på helt inntil kanten. Blir mye lettere å holde styr på platene da... ;)

 

Når det gjelder "pro" og "non pro" så kan man jo bare oppdatere firmware på en retail eller bulk så har man samme som "pro"... eller?

Lenke til kommentar

BenQ 1625 har allerede kommet i en Philips utgave, betegnelsen er PHILIPS DVDR16LSK og koster 895,- på Elkjøp.

 

BenQ 1640 er allerede i salg i Tyskland... Ingen andre land har den enda tror jeg, så det drøyer nok ikke så alt for lenge til vi har den her!

OC-Freak har kansje et eksemplar alt!

 

Siden du allerede har printer ser jeg ikke noe behov for Lightscribe, så kjøp ikke den. Du har jo også en fin brenner fra før av(min gammle favoritt).

Endret av Psh
Lenke til kommentar
Jeg valgte Plextor 16X brenneren , men det var fordi jeg ikke orket å vente på BenQ 1640 , denne har 16X -/+ hastighet , opp til 8 X duble layer hastighet , alt man forventer av en toppbrenner i dag .

 

Desverre vet jeg ikke når den kommer til norge , MPX.no kunne ikke gi meg en dato .

 

:thumbup:

Ja den 1640'en så jo bra ut ;)

Synd ingen vet når den kommer til Norge da...

 

Pro og non Pro er den samme brenneren, bare firmware som må oppdateres!

Ikke kjøp den overprisede Plextor brenneren, den er ikke mye hoppe i taket av!

 

var det jeg trodde... Plextor er heller ikke et alternativ...

Lenke til kommentar
Jeg valgte Plextor 16X brenneren , men det var fordi jeg ikke orket å vente på BenQ 1640  , denne har 16X -/+ hastighet  , opp til 8 X duble layer hastighet , alt man forventer av en toppbrenner i dag .

 

Desverre vet jeg ikke når den kommer til norge , MPX.no kunne ikke gi meg en dato .

 

:thumbup:

Ja den 1640'en så jo bra ut ;)

Synd ingen vet når den kommer til Norge da...

 

Pro og non Pro er den samme brenneren, bare firmware som må oppdateres!

Ikke kjøp den overprisede Plextor brenneren, den er ikke mye hoppe i taket av!

 

var det jeg trodde... Plextor er heller ikke et alternativ...

Nå ja , Plextor PX 716A er kjappere enn BenQ 1620 , og nesten like bra . Prisen er litt høyere , men da får man både hvit og sort front , så man kan velge selv hva man vil ha .

 

Jeg kan anbefale den frem til BenQ 1640 kommer til norge :whistle:

 

edit:stavefeil

Endret av rogersj
Lenke til kommentar

jeg kjøpte dvd brenner igår nec 3520 er kjempe fornøyd orker ikke å vente lenger på kortere dl hastighet + at jeg ikke skal brenne så mye dl,platene er svindyre.

Og den benq 1640 ser jeg ikke så bra ut,kun dl+ ikke - men 8x på dl er bra men finnes jo ikke plater til det og de som er nå er dyre.

Endret av Danny
Lenke til kommentar

Nå kommer også NEC med feilrapportering og da blir det etter mitt syn smak og behag som bestemmer om man kjøpet Benq eller NEC. Lesere også at de nyere modellene nødvendigvis er bedre brennere selv om de er litt raskere hvis man bruker gode og dyre plater.... Videre skriver OCFreak at Benq 1625 ikke støtter feilrapportering (tror jeg) så obs-obs.

Lenke til kommentar

Sant det du seier der Bengh, Føler også at det vil falle masse på om du brenner mest på dvd-r eller dvd+r plater.

 

Brenner du på dvd+r tar du BenQ som har bitesetting og er genialt god på dvd+r

Brenner du på dvd-r ville jeg tat nec som er en veldig god dvd-r brenner.

Lenke til kommentar
Har fått bekreftet avsendelse fra BenQ EU uke 19 - og vi bør ha de da senest uke 20.

 

Kan ikke uttale meg om andre leverandører, de kan ha andre leveringsdatoer.

Avsendelse til Norwaydisc da eller?

 

Edit: vil den bli priset like billig som 1620?

Endret av megakrølle
Lenke til kommentar
Har fått bekreftet avsendelse fra BenQ EU uke 19 - og vi bør ha de da senest uke 20.

 

Kan ikke uttale meg om andre leverandører, de kan ha andre leveringsdatoer.

Avsendelse til Norwaydisc da eller?

 

Edit: vil den bli priset like billig som 1620?

Ja vi har blitt lovet et lite parti direkte fra BenQ EU.

 

Prisen kan jeg ikke si 100% sikkert enda, men sannsynligvis 695,-

 

Inn prisen er ca 30% høyere enn for DW1620.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...