Gå til innhold

HD-krasj på ekstern western


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg skriver dette innlegget for at min eksterne Western Digital 250gb hd tok tidlig kveld for meg i dag.

 

Jeg har ikke hatt problemer med denne disken tidligere, men nå virker det som om den er blitt korruptert på en litt snedig måte. Jeg trenger råd av dere om hva jeg kan gjøre for å få tilbake dataene mine.

 

Situasjonen:

 

Harddisken til koblet til PC'en med en USB2 kobling.

Den ble brukt helt vanlig og jeg kjører WindowsXP.

Den vises ikke lengre i min datamaskin

 

Når jeg nå kobler den til så kommer lyden av at noe blir koblet til. I "safely remove software" så kommer den opp, MEN navnet dens er Wes^``n Di*g"/#tal.... osv istedet for Western Digital...

 

Det hele skjedde da pc'n hang seg (noe i windows expolerer antakelig vis). Samtidig som jeg starter Direct Connect (den begynte å laste filer). Jeg har hørt at den versjonen jeg har av DC kan korruptere harddisker, men jeg vet ikke om det var DC som er skylderen her... men det kan være...

 

Dette uroer meg ganske mye, har en del filer der som jeg kunne trengt (disken er jo på 250gb).

 

Spørsmålet:

 

Noen som har noe tips til hva jeg kan gjøre for å aksessere disken min? Jeg får ikke noe kontakt med den, og den blir ikke gjenkjent slik at den er mulig å diagnostisere med windows eller Western digital sine verktøy.

 

Håper noen kan svare på dette ganske kjapt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Med forbehold om at disken finnes av softwaren, så har du jo noen recovery programmer du kan teste..

 

FinalData

Easy Recover

R-studio

Getdataback

 

Disse kan bringe tilbake filer såfremt sektorene ikke er skadet..

Noen av dem bruker laaaang tid..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...