darkness| Skrevet 18. april 2005 Skrevet 18. april 2005 Om folk kjøper gull for kroner, så får de gjøre det.. men jeg synes det er idioti at folk kjøper en ferdig character. Kjenner at jeg blir lei meg når jeg hører en level 50 alliance-character som spør hvor Ironforge er..
Roberticus Skrevet 18. april 2005 Skrevet 18. april 2005 Hehe, klassiker det der med høylevels folk som spør utrolig n00bish spørsmål ja. Men det trenger ikke være verre enn at noen låner kontoen til en kompis/slektning.
Kuroneko Skrevet 18. april 2005 Skrevet 18. april 2005 (endret) Temmelig idiotisk holdning at dette er greit? Hvorfor det? Jeg er enig i at man må være temmelig skrudd om en betaler for noe sånt, men rent bortsett fra at det bryter med EULAen ser jeg ikke noe galt i dette. Skader jo ingen akkurat, og om noen på død og liv vil betale for sånt burde de jo få lov. En må jo naturligvis være forsiktig med passordet sitt og sånt, men som sagt er vel dette en "forbrytelse" uten offer... Endret 18. april 2005 av Kuroneko
Daron Skrevet 18. april 2005 Skrevet 18. april 2005 Like greit å ha en no-no holdning til svartebørs handel med items/characters med en gang.. Dette er noe som i det fleste spill på sikt ødelegger en del av morroa for andre.. Skal du inn i en lvl 60 dungeon så regner du med at de du har med deg har litt erfaring under beltet.. og ikke fikk kontoen sin i går.. Og litt surt når den samme mobben, som du gjerne må drepe for en quest item, er campet 24/7 av noen som vil selge deg den itemen for 100$.. Som oftest ikke et stort problem i et spill.. Men skal som kjent ikke mye til for å ødelegge for en del.. Husker at EQ var litt plaget med at en del solgte kontoene sine til noobs.. Spesielt litt leit å dra langt inn i en dungeon og clericen din plutselig spør deg om hva resurection spellen gjør.. Ancient ring til jboot questen var også en populær eBay item...
Roberticus Skrevet 18. april 2005 Skrevet 18. april 2005 Synes nå det er ganske mange folk som er hårreisende dårlige i team ellers også jeg da. Bare en skikkelig tulling som ikke tar seg tid å sette seg inn i en character hvis han har kjøpt en konto. Kjøpt konto eller ikke, folk som ikke kan å spille sin character og påfører gruppa wipe etter wipe blir svartelista hos meg. Tror ærlig talt ikke at power-item camping blir noe problem i WoW. De fleste items er jo drops fra instance-bosser. Landskaps-bosser er såpass tøffe at eBayerne må være godt organiserte og i stort antall hvis de skal lykkes. Og da går vel egentlig vinningen opp i spinningen som man sier. Eneste jeg kan se for meg er "Instance Tours". Dvs folk som selger en runde på bosser i en instance. Heller ikke her ser jeg noen skade for andre spillere. Instance er genialt i så måte. Dette temaet er som regel kontroversielt og blir masse ståk og hoi. Man kan være så anit-svartebørs man bare vil, men å kunne bli kvitt det fullstendig? Umulig. Så lenge folk har penger å bruke vil de alltid prøve å kjøpe seg komfort og underholdning. Også i spill.
gamer73 Skrevet 18. april 2005 Skrevet 18. april 2005 Det der med å ødlegge morroa for andre er aldeles opphypet! Det finnes en gylden middelvei for det meste. Jeg er enig at det begynner å gå over streken hvis det blir et kjempeproblem i spill og at alle i spillet merker resultatet av det. Da må det gjøres noe med, og da blir det også gjort noe med. Men inntil den tid kommer så syntes jeg det er en fin og oppfinnsom måte å skaffe seg litt spenn på. Om mine holdninger er idiotisk? ja...hvem vet. Jeg vet bare at jeg alle lover og regler i spill og ellers kan tolkes og arbeides rundt. Det værste jeg vet er firkantethet.
gamer73 Skrevet 18. april 2005 Skrevet 18. april 2005 Man kan være så anit-svartebørs man bare vil, men å kunne bli kvitt det fullstendig? Umulig. Så lenge folk har penger å bruke vil de alltid prøve å kjøpe seg komfort og underholdning. Også i spill. Enig. Folk må få holde på med dette i det små. Så lenge det ikke blir mafia-tilstander som en følge av dette, så er det helt ok!
Roberticus Skrevet 18. april 2005 Skrevet 18. april 2005 Grunnen til at enkelte spill ble "ødelagt" av svartebørs var jo at de la opp bossene i landskap med syke timere og droprates. Dermed ble det de mest hardcore camperne som stakk av med gjenstandene. Hadde spill-produsenten virkelig ønsket å komme dette til livs hadde de gjort slike items no-drop/no-trade (bind on pickup i WoW). Dette var forøvrig et av mine dårlige minner fra Anarchy Online. Dårlig spawnrate og grusom droprate. Men siden alle visste hvor tingene droppet så ble det en camp-fest uten like (feks Dryade bossene i Adonis). Så etter min mening er det mange ganger spillprodusenten selv som legger opp til svartebørs-markedet. Hadde spillprodusenten vært sitt ansvar bevisst så hadde de gjort som i WoW og lagt slike bosser i instance soner, og gjerne med no-drop/no-trade.
Taykun Skrevet 18. april 2005 Skrevet 18. april 2005 en i guilden til en kompis som kjøpte 100g for 500$ på internet. Betalte han 3000,- for 100g? Var det han sa iallefall, men når du sier det høres det litt mye ut ja. var dyrt iallefall. Er helt sykt det der. På et mmo jeg spilte før, FFXI, betalte folk ville summer for penger. En mill der gikk for 300-500$ i slutten når jeg spilte..(ble billigere på slutten siden kinesiske "firma" gikk inn for å spille som faen bare for å selge gil) Karakterer i maks lvl + tradeskills gikk for opptil 800$... I slutten ble det for mange rike pappagutter som kjøpte de beste itemene i spillet, til en kjøpt karakter.
darkness| Skrevet 18. april 2005 Skrevet 18. april 2005 Reglene til Blizzard taler vel uansett i mot kjøp og salg av items for ekte penger.
Dux ducis Skrevet 18. april 2005 Skrevet 18. april 2005 Absolutt alle mulige mennesker gjør dette. Koreanere eller kinesere er ikke guder i spill, jeez.
Gnurk Skrevet 19. april 2005 Skrevet 19. april 2005 (endret) Anarchy Online er invadert av rumenere som selger særlig credits, skal se om jeg kan grave fram en signatur fra forumet... Joda: "Godfather Sturmie "Sturmfaust" Smalls, 217 Enforcer. The Syndicate Join the Family. Coiners of the phrases "plx" and "Hecklerbate" First Enforcer on Rimor to declare war on Romania as a whole, not because of their beliefs, but simply because their different. " Endret 19. april 2005 av Gnurk
Nimzo Skrevet 19. april 2005 Forfatter Skrevet 19. april 2005 (endret) hehe syntes det er litt kult jeg. Ikke det at jeg gidder å kjøpe selv, men har ingenting imot at andre gjør det. Greit å ha noen som vil ta "drittarbeidet" for noen tusenlapper. Blizzard har ikke sjanse til å finne ut av det. Jeg syntes det bare er fint at andre folk enn blizzard kan tjene penger på wow. Her sier du rett ut at å spille WoW er drittarbeid? Hvorfor gidder folk da kjøpe spillet, om de anser å spille det som drittarbeid? Det er det som er så sykt. Man betaler andre i dyre dommer så de kan spille for deg. Hvis dette markedet finnes, hvorfor selger ikke Blizzard selv lvl 60 characters for et par hundre dollar? Det ødelegger jo ikke moroa for oss andre om noen finner ut at de vil kjøpe seg en lvl 60. Gjør det det? Endret 19. april 2005 av Nimzo
gamer73 Skrevet 19. april 2005 Skrevet 19. april 2005 Her sier du rett ut at å spille WoW er drittarbeid? Gjør jeg? Les en gang til!
darkness| Skrevet 19. april 2005 Skrevet 19. april 2005 Om vi synes det er OK, spiller ingen rolle - Blizzard har satt regler som sier at det ikke er lov å handle med ting for ekte penger. Dermed er det fyfy uansett om Ola Nordmann synes det er greit.
Gjest Slettet-QqZexW9o Skrevet 19. april 2005 Skrevet 19. april 2005 Latterlig. Har du noe link til denne siden? Skal sjekke hva super betyr. Må vel nesten være epic med litt Onyxia utrustning eller noe sånt. Og 500$ for 100G høres ikke helt realistisk ut. Regner nesten med det kunne vært omvendt. Altså 100$ for 500G Selger 1000G for 100$
nd4spd Skrevet 19. april 2005 Skrevet 19. april 2005 Hmm, skjønner ikke at folk gidder å kjøpe acc. med level 60 folk, hva er vitsen med å spille det da? Btw. i går byttet jeg 1g mot en cola = 1g er 10kr(+Pant) Dvs. 100g = 1100 kr
p0zz Skrevet 19. april 2005 Skrevet 19. april 2005 Temmelig idiotisk holdning, det der... Mener du.. Mange som ikke har så forferdelig mye imot at arbreidsløse nerder finner WoW som en inntektskilde.. Syns det er flott jeg! Leve kapitalismen!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå