Gå til innhold

Fysisk skjermstørelse N 3230 vs 6230i


tutu

Anbefalte innlegg

Sitter å teller på knappene her nå om jeg skal kjøpe 3230 eller 6230i, hadde egentlig bestemt meg for 6230i, men etter å ha lest testen av 3230 ble jeg usikker.

 

Greit nok at 6230i har litt større oppløsning, men hvordan er den fysiske størrelsene på skjermene, er 3230 sin betydelig større, eller er det omtrent det samme?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Sitter å teller på knappene her nå om jeg skal kjøpe 3230 eller 6230i, hadde egentlig bestemt meg for 6230i, men etter å ha lest testen av 3230 ble jeg usikker.

 

Greit nok at 6230i har litt større oppløsning, men hvordan er den fysiske størrelsene på skjermene, er 3230 sin betydelig større, eller er det omtrent det samme?

3230 sin er betydelig større... Størelse på skjermen til 6230i og 6230 er den samme. En kamerat var her i går, og da målte vi skjermene mellom hans 6230 og min 3230... Kameraten min ble skuffa over hvor liten hans var i forhold til min :p:dribble: hehe

Lenke til kommentar
Greit nok at 6230i har litt større oppløsning, men hvordan er den fysiske størrelsene på skjermene, er 3230 sin betydelig større, eller er det omtrent det samme?

3230 sin er betydelig større... Størelse på skjermen til 6230i og 6230 er den samme. En kamerat var her i går, og da målte vi skjermene mellom hans 6230 og min 3230... Kameraten min ble skuffa over hvor liten hans var i forhold til min :p:dribble: hehe

Stemmer ikke at 6230 og 6230i har samme skjerm størrelse, det er en liten endring.

Skjermen til 6230i er 3mm større enn forgjengeren 6230, og skjermen er vel den beste hittil på series 40.

Og i skarphet er 6230i bedre enn 3230 sin.

 

;)

 

Og ikke minst, den ser veldig mye bedre ut enn 3230!!!

 

:thumbup:

Endret av bmwm3
Lenke til kommentar
Stemmer ikke at 6230 og 6230i har samme skjerm størrelse, det er en liten endring.

Skjermen til 6230i er 3mm større enn forgjengeren 6230, og skjermen er vel den beste hittil på series 40.

Og i skarphet er 6230i bedre enn 3230 sin.

 

;)

 

Og ikke minst, den ser veldig mye bedre ut enn 3230!!!

 

:thumbup:

Det er ganske så stor forskjell på skjermene på 6230i og 3230, SELVOM skjermen til 6230i er bittegrann større enn 6230! :ohmy:

Målte nettopp med min T5100 og en 7250 som ligger og slenger.

T5100s skjerm er mindre enn 3230s skjerm, alikevel så den ganske mye større ut enn 7250 (som da har litt mindre skjerm enn 6230i)

I bredden er det ikke så stor forskjell men i høyden ser den nesten dobbelt så stor ut.

 

Og hva har designet med dette og gjøre?? :ermm:

 

Og tutu: Kansje du kan si noe om hva du skal bruke telefonen til...

Noen ting krever større skjerm enn andre ting osv.

Som du kansje vet har 3230 en masse mer muligheter enn 6230i.

Lenke til kommentar
Ser at 3230 har fått en del pepper fordi den magler stereo på MP3 spilleren, men det går vel greit å legge inn tredjeparts spiller som stereo?

ER dette sant? Jeg har sett det et annet sted på forumet at det er mulig. :roll:

Garantert ikke. Tror faktisk Nokia hadde lagt til stereo hvis det var så enkelt som å legge til støtten i softwaren. Grunnen til mono-output er vel pga penger og plass spart på hardware. Regner med radioen er fullstendig separat siden den har støtte for stereo.

Endret av Lurifaksen
Lenke til kommentar
Ser at 3230 har fått en del pepper fordi den magler stereo på MP3 spilleren, men det går vel greit å legge inn tredjeparts spiller som stereo?

ER dette sant? Jeg har sett det et annet sted på forumet at det er mulig. :roll:

Garantert ikke. Tror faktisk Nokia hadde lagt til stereo hvis det var så enkelt som å legge til støtten i softwaren. Grunnen til mono-output er vel pga penger og plass spart på hardware. Regner med radioen er fullstendig separat siden den har støtte for stereo.

men det er jo anlegg for stereo i telefonen, radioen har jo det... hvorfor skulle ikke mp3 spilleren gi det med riktig software??

Lenke til kommentar

Som han selv sa:

Grunnen til mono-output er vel pga penger og plass spart på hardware. Regner med radioen er fullstendig separat siden den har støtte for stereo.

 

For å få bedre svar enn som så trenger vi nok noen med relativt god kjennskap til hvordan en mobil er bygget opp.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...