Gå til innhold

Trenger hjelp til Kullbilde


Anbefalte innlegg

Hei,

 

Jeg skal lage et "kullbilde", og skal legge inn ca 100 personer som jeg skal portrettfotografere.

 

Ønsker å bruke en bakgrunn fra nærområdet, og skal legge inn bildene med navn under.

 

Noen som har tips på hvordan jeg skal gå fram for å gjøre dette? Skulle likt å få vite om et program som gjør dette veldig enkelt.

 

Har kommet over et par programmer på nettet som gjøre dette, men som lager bildene i forskjellige størrelser, skeivt osv. (Litt for kunstnerisk om dere skjønner). Dette bildet skal være mer formelt.

 

Tips og triks mottas med et smil.

 

Har PS CS og Paint Shop 9.0 og finner egentlig ikke noen funksjoner der som er lettvinte...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis du hadde tenkt å bruke PS CS så hadde det ikke blitt enkelt uansett.

Er det ikke meninga å ta lang tid å lage et "kullbilde"??

Eneste jeg kunne tenke meg var at du tok kontakt med en fotofograf som har som yrke å lage skolebilder. Han/hun hadde sikkert kunne anbefale en måte å gjøre det på.

Hadde jeg hatt en slik oppgave så ville jeg gått for PS. Ville tatt noen timer å legge til og redigere alle bildene inn i et, men jeg tror nok jeg ville fått det til etter en dags jobbing foran maskinen. ;)

 

Good luck.

Lenke til kommentar

hm... kan ta litt tid det der...

 

Hvis du først får tak i bilder av alle du skal ha med, og setter inn navn på de i photoshop, så kan du bruke ett resize program og resize alle bildene til samme størrelse(altså så små som du skal ha de) og etterpå lime alle inn på bakgrunnen din.

 

1.Ta bilde av bakgrunnen.

2.Ta bilde av folk som skal være med.

3.Legg til navn

4.Resize bildene av folka til passe str.

5.Lim inn alle folka på bakgrunnen.

 

Så kan trikse litt med plaseringen :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...