Gå til innhold

sunbeam og neonlys, forskjell?


Anbefalte innlegg

ka noen forklare meg forskellen på sunbeam og neon lys, siden beam er mye billigere?

http://www.microplex.no/rubweb/varer.asp?ARTNR=SBCCBB10

 

 

(til Rikky, vet at dette er feilpostet, men gidd ikke å registrere meg på et annet forum for å få ett svar, og hvis det er feilpostet kan du flytte det istede for å stenge det?)

 

håper på svar. haster, skal bestille etterpå

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Forsellen mellom neon og katode, er egentlig nesten ingeen ting. Katode lyser litt sterkere enn neon, og pris.

 

Men husk: kjøper du katode, må du også ha en liten boks (kit).

 

EDIT: Tror neon er dyrere fordi det er neon i røret (har en anelse av at neon er dyrt). Det lyser når det kommer strøm i neonet. Katode veit jeg ikke hvordan fungerer.

Endret av danielsn
Lenke til kommentar

Kald katode-rør er noe mindre enn neon-rør, og har ikke mulighet for de samme fargemønstrene. Personlig synes jeg at kalde katoder bør brukes til å lyse opp ting (gjemme dem vekk i kabinettet), mens neonrør blir dekorative i seg selv. Selv har jeg 3x30 cm kald katode blacklights, og det tar seg svært godt ut med vannkjølingen min når mørket senker seg over et dataparty. ;)

 

Og ja, Sunbeam er bare en produsent...

 

Edit: for kald katode trenger man en inverter i tillegg, som kan drive 2 rør, mens dette følger med neonlys.

Endret av Ar`Kritz
Lenke til kommentar
Posting i feil kategori vil føre til at tråden blir stengt og flyttet. Frekvent feilposting fra samme bruker kan føre til utestengelse. Tråder som "Hvilket skjermkort skal jeg velge?" hører åpenbart hjemme under skjermkortkategorien, om den blir postet i "Annet om hardware" blir den så stengt og flyttet til "Feilpostet". Er du i tvil, poster du der du tror det passer best og kontakter moderatorene via rapporter-knappen og ber om evt. flytting av tråden.
Stenges på grunn av feilposting.
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...