Gå til innhold

Nybegyner i CS/CS:Source

Anbefalte innlegg

Vel, i motsetning til Kurt P så mener jeg at du burde spille 1.6.

Men det er jo bare opp til deg å gjøre opp din egen mening om hva du har lyst til å spille.

Som nevnt. Vær litt på defensive, ikke rushe osv.

Kanskje du også burde prøve å finne deg en klan?

Der kan du utvikle deg som spiller.

(størst sannsynlighet for å finne klan hvis du spiller 1.6 btw)

Videoannonse
Annonse

Men det er jo bare opp til deg å gjøre opp din egen mening om hva du har lyst til å spille.

Da kan du komme med noen grunner til hvorfor han burde begynne med 1.6

:roll:

Skal han begynne med 1.6 fordi du gjør det?

For det første, har jeg NOEN STEDER skrevet at jeg synes han burde begynne med 1.6 fordi jeg spiller det? NEI! :nei:

Grunnen til at jeg ikke skrev i detalj hvorfor 1.6 er bedre enn source og hvorfor han burde spille 1.6 er fordi lista hadde blitt SÅ jævlig lang, og fordi noen source fanboys som aldri har spilt CS før source kommer inn og maser om hvor bra grafikk source har osv.

Greit, har han lyst til å stå i spawn og nyte grafikken er det hans valg.

Jeg synes (veldig kort forklart) at han burde spille 1.6 fordi det har mye bedre gameplay enn source.

Endret av Rampage

For det første, har jeg NOEN STEDER skrevet at jeg synes han burde begynne med 1.6 fordi jeg spiller det? NEI! :nei:

Grunnen til at jeg ikke skrev i detalj hvorfor 1.6 er bedre enn source og hvorfor han burde spille 1.6 er fordi lista hadde blitt SÅ jævlig lang, og fordi noen source fanboys som aldri har spilt CS før source kommer inn og maser om hvor bra grafikk source har osv.

Jeg synes (veldig kort forklart) at han burde spille 1.6 fordi det har mye bedre gameplay enn source.

Dagens innlegg.. !! :roll:

Altså, Hva er forskjellen på gameplayet til Source og 1.6 ?

Det er akkurat det samme spillet med omgjort fysikk/grafikk/hitbox ++.

Det går ut på akkurat det samme, det er akkurat det samme type spill.

Vær så snill og skjerp deg.

Dagens innlegg.. !! :roll:

Det går ut på akkurat det samme, det er akkurat det samme type spill.

Vær så snill og skjerp deg.

Leser du egentlig det du skriver?

Det lurer jeg faktisk litt på

Så ta f.eks UT, det er det samme spillet som CS fordi det går ut på det samme?

Drepe motstanderen? Slå det andre laget? Det er jo også et First person shooter.

Hvorfor du skal krangle om 1.6 og source i en tråd som omhandler en som vil ha tips til en nybegynner er ganske uforståelig.

(burde opprettes en tråd "1.6 versus Source" her som vi heller kan krangle i)

Hei Igjen!

Nå er jeg sikkelig i gang og koser meg vilt! Får stadig bedre drag på tingene, men sliter med å treffe sikkelig. Noen ganger får jeg inntrykk at de jeg skyter på er udødelige? Det er i allefall ikke jeg :cry:

Jeg syntes liksom at siktet er midt i kroppen på  fienden, og mener selv jeg har god kontroll på siktet, men treffer ræv... alikevel.

Noen som har tips om generell skyting/sikting så er jeg taknemmelig, og er jeg riktig heldig er det jo akkurat deg jeg tar knekken på neste gang...  :tease:

MVH

Kabhel den eldre...

Merk at spreaden ikke følger siktet. Still deg opp på en tom server/ host eget game og skyt litt på veggene, for å danne deg et bilde av hvordan rekyl/spread beveger seg på de forskjellige våpen og i forskjellige situasjoner.

Når du har dannet deg et bilde om hvordan dette fungerer vil øvelse i praksis gi deg et mentalt bilde av spreaden når du spiller etter hvert, og du vil kunne treffe bedre.

Å kjenne spreaden er spesielt praktisk i de situasjonene hvor du blir overaska og full spray er eneste løsning, da er det viktig å ikke sikte rett på men vanligvis litt nede og til venstre for motstanderen, for å ikke bare treffe luft.

Bevegelse, f.eks løping påvirker også i veldig stor grad spread. Gå eller (helst) stå stille/crouch når du skyter for økt nøyaktighet.

Endret av Dipso
(burde opprettes en tråd "1.6 versus Source" her som vi heller kan krangle i)

Tror det er en del av dem allerede.

Dette er en diskusjon som det uansett ikke vil være noen løsning på.

Mange av de som sverger ved 1.6 har spilt det så lenge og har det så mye i blodet, at små endringer i hitboks, våpen, bevegelse, vil gjøre at spillet rett og slett føles feil. Jeg merker selv at jeg har vanskeligheter, med nye spill pga av at de jeg spiller mye sitter å så mye i fingrene.

Diskusjonen hadde vert mye mer relevant også hvis man faktisk måtte velge. Bottom line er at begge spillene lever i beste velgående, og kommer mest sansynlig til å gjøre det i en god tid framover.

Selv foretrekker jeg CS:S fordi jeg i løpet av utviklingsperioden til CS, ble veldig lei, etter hvert som endringer på gameplayet gjorde spillet til noe jeg ikke var interessert i. (Slutta rundt beta 5 eller noe)

De små endringene som er gjort i CS:S har gjort at jeg igjen synes spillet er morro. Jeg tør faktisk gå så lang som at fysikk motoren faktisk adder noe til gameplayet, selv om det ikke er ett direkte gameplayelement.

Vet ikke helt hva det er som gjør det, men for min del er CS:S morro, noe jeg ikke opplevde med CS etter beta 5.

NOTE; det siste der er ikke noe inspill i diskusjonen, men jeg liker bare å lufte mine meninger :p:roll:

Endret av Dipso

For det første mener jeg (personlig) at det burde legges til i rettnignslinjene at dersom man nevner både 1.6 og CS:S i samme innlegg så kvalifisere det til automatisk 10 nye prosent i advarselsgreiene.

Jeg er så forbanna lei CS 1.6 VS CS:S trådene nå.

Enten det eller en helt ny kategori kun for CS:S

Men du slutta etter beta 5 du. Da hadde du ikke gitt spillet en sjanse såvidt.. ettersom det bare hadde gått ca 6 mnd elns siden beta 1 var sluppet. (correct me if i'm wrong)

Men du slutta etter beta 5 du. Da hadde du ikke gitt spillet en sjanse såvidt.. ettersom det bare hadde gått ca 6 mnd elns siden beta 1 var sluppet. (correct me if i'm wrong)

heh, vell mulig det. men som sagt, jeg er ikke ute etter å diskutere dette tema'et

(Vet ikke om det var beta5, mulig det var senere jeg sluta, jeg tror jeg spillte CS lengre enn i 6mnd... i might be wrong though :roll: )

---

Som i alle X vs Y diskusjoner, finnes det så mange tusen grunner til å like den ene og hate den andre, og omvendt, at det blir bare dumt å drive å debatere det.

Smaken er tross alt som baken, delt i to.

Endret av Dipso

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...