Gå til innhold

Nybegyner i CS/CS:Source


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Kjøpte meg full pakke fra Steam for noen dager siden, og i går fyra jeg CS:source for første gang. Må si jeg ble litt forvirra. Koblet meg til en server og begynte å spille. Første map vi spilte var helt ok. Der var det helt greit 2 lag som pepret løs på hverandre i et lite map. Nada problema for en gammel UT rev. :cool:

 

Neste map var jeg terrorist, og oppdraget var og plassere en bombe. Jeg hadde bomba og skulle plassere den. Da dukket spm 1 opp. Hvordan blir jeg kvitt bomba ? :blush:

 

Etterhvert dukket det opp i 100 spm i hodet mitt, så mine endelige spm. til dere der ute er: Finnes det en sikkelig nybegynerguide til CS? :hmm:

Er det noen servere for sikkelige amatører som meg der ute ?

 

Taknemmelig for alle svar.

 

MVH

Kaare Kabhel den gamle....

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du kan kvitte deg med bomba ved å enten plante den på ett av de to bombeplassene, ofte referert til som a/b eller b1 og b2.

 

En generel huskeregel er at b2 ligger nærmest CT-spawn.

 

Eller du kan kaste fra deg bomben ved å trykke knappen G.

 

 

Bare spør om mer, jeg vet ikke om noen guide til CS, men jeg tror det vil være nokså lett å svare deg på det du måtte lure på her.

 

Eller du kan søke litt på google.

Lenke til kommentar

Du velger bomba på samme måte som du velger våpen. Et lite tips: velg hurtigskifte av våpen under options.

 

Du aktiverer bomba ved å trykke på musetast 1 (skyteknappen).

 

Du kan kun aktivere bomba når du er i målområdet (B1 el B2).

 

Du deaktiverer bomba (som CT) ved å trykke E (tror jeg... :hm: dårlig hukommelse)

 

Ellers så lærer du mye ved å studere de beste når du er død og venter på neste runde.

Lenke til kommentar
Etterhvert dukket det opp i 100 spm i hodet mitt, så mine endelige spm. til dere der ute er: Finnes det en sikkelig nybegynerguide til CS? 

Er det noen servere for sikkelige amatører som meg der ute ?

 

 

har du 1,6 å?,ja sikkert siden du kjøpte heile steam pakka.

 

vell da er bare å lese stikcy da men uk har noen noobservere :thumbup:

Lenke til kommentar

Hei Igjen!

 

Nå er jeg sikkelig i gang og koser meg vilt! Får stadig bedre drag på tingene, men sliter med å treffe sikkelig. Noen ganger får jeg inntrykk at de jeg skyter på er udødelige? Det er i allefall ikke jeg :cry:

 

Jeg syntes liksom at siktet er midt i kroppen på fienden, og mener selv jeg har god kontroll på siktet, men treffer ræv... alikevel.

Noen som har tips om generell skyting/sikting så er jeg taknemmelig, og er jeg riktig heldig er det jo akkurat deg jeg tar knekken på neste gang... :tease:

 

MVH

Kabhel den eldre...

Lenke til kommentar
Pleier det ikke å følge med manual på spill da!?

Ikkje til Half Life 2 så vidt eg veit.

 

Hei Igjen!

 

Nå er jeg sikkelig i gang og koser meg vilt! Får stadig bedre drag på tingene, men sliter med å treffe sikkelig. Noen ganger får jeg inntrykk at de jeg skyter på er udødelige? Det er i allefall ikke jeg 

 

Jeg syntes liksom at siktet er midt i kroppen på fienden, og mener selv jeg har god kontroll på siktet, men treffer ræv... alikevel.

Noen som har tips om generell skyting/sikting så er jeg taknemmelig, og er jeg riktig heldig er det jo akkurat deg jeg tar knekken på neste gang... 

 

MVH

Kabhel den eldre...

 

Skyt burst skudd, og sikt på hove. Ikkje hold inne museknappen for ofte (spraye).

Endret av Gullegutt
Lenke til kommentar
Hei Igjen!

 

Nå er jeg sikkelig i gang og koser meg vilt! Får stadig bedre drag på tingene, men sliter med å treffe sikkelig. Noen ganger får jeg inntrykk at de jeg skyter på er udødelige? Det er i allefall ikke jeg 

 

Jeg syntes liksom at siktet er midt i kroppen på fienden, og mener selv jeg har god kontroll på siktet, men treffer ræv... alikevel.

Noen som har tips om generell skyting/sikting så er jeg taknemmelig, og er jeg riktig heldig er det jo akkurat deg jeg tar knekken på neste gang... 

 

MVH

Kabhel den eldre..

 

lær deg ein ting sikt på hode :thumbup:

Lenke til kommentar
Hva med å lese manualen!?

 

Fant ingen manual i Steam-downloaden av spillet jeg (Kjøpt online av STEAM /download), har ikke letet noe særlig heller. Dessuten mener jeg at tips fra dere erfarene spillere er langt bedre, en de man får av en kjedlig manual.

 

For dere som er online i kveld: Nå blir det pryl å få :D Headshots venter deg!

 

Tusen tak for tipsene så langt.

 

MVH

Kaare Kabhel

Lenke til kommentar

Siden det virker som du kjøpte gold packen så vil det komme en manual/strategiguide i posten om en uke eller to. Der står det litt om hovedmappa og litt tips og triks. Når det er sagt så suger jeg enda i CS. Jeg lever langt nede på rankingene. Tydligvis der jeg er ment for å være. Men er litt gøy uansett. Så da er det greit. :thumbup:

Lenke til kommentar

Ikke løp ut som en idiot hele tida, men gjem deg bak kasser og løp inn og ut mens du skyter på personer.

 

Ikke spray (SKYT VILT HELE TIDA) men burst, 3-4 skudd og gangen. Sikt mot hodet, men bedre med brystet og treff enn mot hode og bom hele tida, spørs om du har kontroll på musa!

 

Det viktige er å ikke gi opp, SPILL 1.6 og spør om mer så hjelper folket deg :D

Lenke til kommentar

jeg foreslår du begynner med cs : source jeg ..

 

Fordi du kommer til å få mer glede av det på den grafiske og fysiske siden.

 

Gameplayet er så og si likt, selvom folk mener mye rart.

 

Du vil også få mindre motstand generellt, pågrunn av at de fleste som var/er gode i CS 1.6 mistet veldig mye av ferdighetene sine i Source, hovedsaklig pågrunn av en annen hitbox.

 

Med andre ord, det er færre proffe cs spillere som spiller source. Det gjør det lettere for deg som "noob" og utvikle deg.

 

På catch-gamer serverne finner du både elendige,dårlige,middels,halvgode og ganske gode spillere. Noen skikkelig proffer finnes ikke der.

 

Et sted å begynne.

Endret av Kurt P
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...