Gå til innhold

Noen spørsmål angående ps two...


Itw

Anbefalte innlegg

Heisann.

 

Jeg har vert så heldig og få ps two i bursdagsgave av min kjære, så nå sitter jeg og lurer på ett parr ting om den.

Siden den leser av dvd- og + som den kommer, kan den da spille brente spill utn mod chip?

 

Hvist ikke hvordan modchip anbefaler dere? Skal bare ha den til og spille brente spill.

 

Og hvor kan jeg sende den for modchipping? Seriøst firma....

Testa meg på modchipping med den gamle ps2 en min og gikk ikke så bra det....

Ligger i en eske den og virker ikke lengere *snufs* :cry: så trenger virkelig noen til og gjøre det for meg.....

 

På forhånd tusen takk for svar :w00t:

 

Mvh ITW

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Til modchip ville jeg ha anbefalt deg dms 4 - crystal eller matrix infinity.

 

Men hovedpoenget når du skal finne noen som skal modde pstwo er at de installere de riktige fixene for å forhindre at laseren brenner ut eller krasjer på grunn av mekanisk feil.

 

Forhør deg blant modnet, digistore, hammar.no om hvilken fix de bruker.

Anbefale deg å finne noen som installere comsoft + summone fix.

Da dette er den mest stabile løsningen pr dags dato

Lenke til kommentar

Ja, og husk som han sier... DETTE ER DEN MEST STABILE LØSNINGEN...

 

Jeg har brukt gårsdagen på å lese en 60 siders post angående DMS 4 og SLIM PSTWO.. Det er enda ikke en skikkelig fix ute, men som han sier er den sommone fix og den andre det beste, men den er ikke 100%.. Fremdeles ryker det masse lasere, også med fixene.

 

Hadde jeg vært deg, hadde jeg droppet å chippe slim ps2 til de finner en skikkelig løsning. Det man gjør i dag er å lodde i en diode fix som ikke er så bra, samt at de bytter ut to komponenter på hovedkortet.

 

Angående den gamle ps2en din, hva skjedde feil?

Får du bare svart skjerm når du booter den? Isåfall har du sikker bridget noen av punktene på chippen på hovedkortet.

Lenke til kommentar

Ok ser ut som det bare er og roe ned chippe planen da til de finner en bra fix...

Vil jo ikke bli utn playstation igjenn....

Angående den gamle så brukte jeg for sterk lodde bolt på ett av kobberpunktene på baksiden av plata, så kobber punktet løsna og det eneste som ble igjenn var de tynne banene og de klarte jeg ikke og lodde meg inn på.....

Og fant ut hvor den ene banen gikk men den andre går inn under en chip så fikk ikke lodda meg på ett kontaktpunkt der heller....

Så den gjorde veldig lite egentlig når jeg starta den... kom lys i knappen og ikke noe mer....

Noen som vet av om det er noen sndre måter og spille brente spill med ps two som IKKE ødelegger den?

Lenke til kommentar
Ja, og husk som han sier... DETTE ER DEN MEST STABILE LØSNINGEN...

 

Jeg har brukt gårsdagen på å lese en 60 siders post angående DMS 4 og SLIM PSTWO.. Det er enda ikke en skikkelig fix ute, men som han sier er den sommone fix og den andre det beste, men den er ikke 100%.. Fremdeles ryker det masse lasere, også med fixene.

 

Hadde jeg vært deg, hadde jeg droppet å chippe slim ps2 til de finner en skikkelig løsning. Det man gjør i dag er å lodde i en diode fix som ikke er så bra, samt at de bytter ut to komponenter på hovedkortet.

 

Angående den gamle ps2en din, hva skjedde feil?

Får du bare svart skjerm når du booter den? Isåfall har du sikker bridget noen av punktene på chippen på hovedkortet.

Dette er grunnen til at man ikke bruker SummOne fixen alene !

 

Summone beskytter bare strømkretsene til lasreren, for å forklare det på en _ENKEL_ måte.

Mens comsoft fixen brukes til å beskytte laseren mot mekaniske krasj, dette er rett og slett feil med laseren.

 

Når du tar begge disse fixene, så er du etter min mening så godt som 99 % beskytta.

 

Ingenting er garantert, men det er den best løsningen

Lenke til kommentar

ahh .. ok.. HUMBUG fixer ja.. Det er morsomt. Tror jeg har noen pcb med disse humbug fixene hjemme.. Rart den fixen der ikke er nevnt på DMS4 forumet omtrent. men de bruker jo matrix pic fix så er kanskje den de mener.

 

Ok, da får jeg prøve å få tak i komponenter og bestille denne fixen fra en eller annen webshop, så er vi igang :)

 

Takk for oppklaringen.

 

Har heldigvis ikke intallert noen v12 med humbug fix, siden jeg har lest så mye dårlig om de diode fixene.

Lenke til kommentar

diode fixen var en veldig kjap fix fra team matrix da de første pstwo rapportene ankom.

Det viste seg senere at problemet var mer seriøst enn det de hadde fått tilbakemeldinger om.

Ergo kom pic fixen dems, som er fin men alt for "raskt" laget.

Så den mangler mange subrutiner med beskyttelser mot forskjellige type krasjer.

Lenke til kommentar

Oki, var inne på hjemmesiden din i signaturen din, men var ikke så mye info der om dette i forumet.

 

Har du installert denne somm0ne fixen selv? Utifra bildet du gav meg ser det ut som jeg trenger 3 motstandere, men på installasjonsbilder jeg finner på nettet ser det ut som det er en diode som kobler 2 av de motstandene sammen.

Er det slik å forstå at du må BYTTE 2 av de mostandene fysisk, og deretter lodde på den dioden? eller har jeg misforstått fullstendig?

Lenke til kommentar

Hvis du er ute etter ett firma så chipper digistore.no ps2 slim med summ0ne fix, (sjekk forumet deres, står at de utfører denne fixen der)

 

Men de er veeldig dyre. Tror de tar 1000 kr for installasjon + ca 600 i modchip.

Befinner du deg utenfor Kristiansand så blir det kostende 1800 kr inkl retur porto.

Men sjekk prisene deres for å være sikker.

 

Ellers vil du finne private rundt på forum som gjør jobben adskillig billigere,

pass bare på at de utfører de fixene der.

 

Jeg skal modde en ps2 med de fixene her til uka for å se hvor mye den tåler etter de fixene :) Prøve å la den stå på døgnet rundt og bruke laseren mest mulig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...