Gå til innhold

PS2 eller Xbox


0069

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Godt spm.

 

Det spørs akkurat hva du liker best av spill.

Xbox er mye bedre, billigere å chippe, har mulighet for harddisk (det har ps2 også men ikke på samme måten) og er BILLIGERE!.

 

men, spillene er litt forskjellige.

 

Jeg har xbox, ps2, gamecube. Hvis jeg skulle valgt kun 1 konsoll, hadde jeg valgt ps2.. Hvorfor? Fordi jeg er fan av RPG og Platform spill, der er ps2 suveren. Dessuten er jo SOCOM ONLINE FAN!

 

Liker du skyte spill, sportsspill og bil spill, hadde jeg ikke NØLT med å kjøpe xbox.

Dette er spill ikke jeg spiller så mye.

 

Kommer et spill på begge plattformer velger jeg ALLTID xbox.

 

men alikevel er min ps2 favoritt. Håper dette hjalp litt.

Lenke til kommentar

Man kan lagre musikk å spille musikken av i spill. på en umodet xbox.

Den har best ytelse. mange gode spill f.eks Halo. lagre saves på xbox. og mye mye mer...

 

Med modet xbox kan man; skifte HDD, legge spill, filmer etc inn på hdd, spille emulatorspill (PS1, N64, GB, GBA, GBC, SNES, NES, sega, mame osv), lagre filmer, steame musikk og filmer på nettet og lan, bruke den som fil-server, skifte skins, surfe på nettet, og mye mye mer.

Hvis man legger i linux så har man en datamaskin å kan kjøre de fleste programmene.

 

Bare fantasien som setter grenser med en moddet xbox...

Lenke til kommentar

Selvfølgelig er Xbox best, ingen sammenligning, teknisk bedre på alle områder.

 

Like selvfølgelig er det at jeg ikke ville tatt i en Xbox med ildtang.

Styggere enn juling, Microsoft, styggere enn pokker, Microsoft, styggere enn........

argumentene er som du skjønner mange ( nevnte jeg at den ser for jævlig ut ?).

 

Disse modde-greiene, hva skal man si?

Jo man skal si; " kjøp deg en PC, ikke en konsoll hvis det er så viktig å skru, mekke

lodde og gud vet hva.

 

Jeg spiller ikke mye men den ser unektelig bra ut Pstwo`en der den

ligger i hylla med det lille røde lyset sitt, ubetydelig større enn et dvd-cover.

Endret av Rakettprofessor
Lenke til kommentar
Disse modde-greiene, hva skal man si?

Jo man skal si; " kjøp deg en PC, ikke en konsoll hvis det er så viktig å skru, mekke

lodde og gud vet hva.

 

Må si meg ganske enig i det utsagnet, det virker nesten som at man må modde en x-box for at den skal være verd å kjøpe til tider. Kun for å oppnå (flere) likehets trekk med en pc. Dette kan jo kun være gunstig hvis man ikke har pc fra før? :hmm:

 

Selv kjøpte jeg x-box pga. x-box live og et par fine titler. Kontrollen falt ikke helt i smak, så bruker heller div. adaptere.

Har også PS2 og Gamecube, men hvis samme spill finnes til alle 3 konsollene kjøper jeg x-box versonen som regel. Så klart pga. x-box sin fordel på grafikken forhold til ps2. Gamecube sin grafikk er jo såpass lik x-box at jeg ikke ser forskjell, så da gjelder det om spillet støtter Live for at jeg vipper over til x-box.

 

Men altså, jeg vettfaen, hvor hardt kan det egentlig være å velge en konsoll :p

Sett opp ei liste av spill du ønsker. Den med flest spill kjøper du, trenger vel ikke å gjøre det stor vanskeligere.

Lenke til kommentar
Selvfølgelig er Xbox best, ingen sammenligning, teknisk bedre på alle områder.

 

Like selvfølgelig er det at jeg ikke ville tatt i en Xbox med ildtang.

Styggere enn juling, Microsoft, styggere enn pokker, Microsoft, styggere enn........

argumentene er som du skjønner mange ( nevnte jeg at den ser for jævlig ut ?).

 

Disse modde-greiene, hva skal man si?

Jo man skal si; " kjøp deg en PC, ikke en konsoll hvis det er så viktig å skru, mekke

lodde og gud vet hva.

 

Jeg spiller ikke mye men den ser unektelig bra ut Pstwo`en der den

ligger i hylla med det lille røde lyset sitt, ubetydelig større enn et dvd-cover.

Helt fantastisk. Det er helt fantastisk. Må gi deg litt applaus, for det der var virkelig bra sagt :thumbs:

Lenke til kommentar
en PC forblir en PC uansett hvor mye man skulle skru og mekke på den! derimot xbox blir om til noe helt annet, nemlig et mediasenter. En moddet xbox har 10x høyere bruksverdi enn "simple" xbox..og det for drøye 600 spenn FERDIG MODDET AV ANDRE..

Ooops, du postet i feil tråd.

Let etter " hvilket mediasenter er best" tråden,

evt. " hvordan modder jeg kalkulatoren min så den kan kjøre divX i Linux" tråden.

Lenke til kommentar

Jeg ville valgt Ps2, Xbox har en diger hånd-kontroll! og når jeg prøvde den lille hånd-kontrollen, så ble den litt for liten igjen :hrm: men syntes PS2 er lettere å bruke. Men selv om grafikken på Xbox er en teskje bedre enn Playstation 2 :p så vil jeg være trofast med min Playstation :D

Lenke til kommentar

Som sagt tidligere, det kommer alt ann på hvilke spill du vil ha. Jeg har PS2, først og fremst p.g.a. Final Fantasy og Metal Gear serien. Samtidig kan jeg nevne Gran Turismo og Katamari Damacy (verdens beste kosespill!) som gjør konsollen verdt å eie.

 

Du kan selvfølgelig se det andre veien også, og velge X-box p.g.a. Halo og Fable, eller Gamecube p.g.a. Zelda og Metroid Prime, så det er alt opp til hvordan spill opplevelse du er ute etter.

 

Når det skal være sagt har PS2 flere og i mine øyne bedre ekslusive titler enn x-box, mens x-box har bedre grafikk.

Lenke til kommentar
Som sagt tidligere, det kommer alt ann på hvilke spill du vil ha. Jeg har PS2, først og fremst p.g.a. Final Fantasy og Metal Gear serien. Samtidig kan jeg nevne Gran Turismo og Katamari Damacy (verdens beste kosespill!) som gjør konsollen verdt å eie.

 

Du kan selvfølgelig se det andre veien også, og velge X-box p.g.a. Halo og Fable, eller Gamecube p.g.a. Zelda og Metroid Prime, så det er alt opp til hvordan spill opplevelse du er ute etter.

 

Når det skal være sagt har PS2 flere og i mine øyne bedre ekslusive titler enn <a style='text-decoration: none; border-bottom: 3px double;' href="http://www.serverlogic3.com/lm/rtl3.asp?si=32&k=x%20box" onmouseover="window.status='x-box'; return true;" onmouseout="window.status=''; return true;">x-box</a>, mens x-box har bedre grafikk.

helt enig der :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...