Gå til innhold

To brukere (Win XP) felles mail?


Joar

Anbefalte innlegg

Hei

Mulig denne skulle vært under internet, men jeg mener at dette er program relatert.

 

Så til saken..

Jeg holder på å sette opp en maskin med Win XP (pro) her er det to brukere, men det er bare en mail adresse på huset (og det er ikke noe ønske om å opprette en ny..)

Mail prog er Outlook Express. Er det noen måte å la begge brukerene få tilgang til en felles mail konto i Outlook Express??

 

Jeg kan jo sette opp en lokal mail server (funker på jobb..) men jeg er litt usikker på hvor praktisk det vil være på en og samme pc, med to brukere...

 

Noe som hvet dette? eller har forslag til hvor jeg kan lete?

 

mvh

Joar

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis du er interessert i å bytte mail adresse så kan du få en 10MB lagring av mail på en IMAP server hos http://www.fastmail.fm. Helt overlegen tjeneste.

 

Med IMAP så lagres mailen på serveren og begge ser samme mailen. Du slipper problematikken med at begge skal laste ned POP mail og huske og la det ligge igjen på serveren. Så kan du lese all mailen din hvor som helst via WEB oxo.

Lenke til kommentar

Problemet er løst.

Installerte Proxyplus (www.proxyplus.cz), lokal mailserver. Den er gratis og relativt enkel å sette opp.

Nå slipper de å laste ned samme mail to ganger. den sjekker hver gang brukeren er på nettet eller ved behov (tror jeg fikk stillt den rett inn før ferien var over..)

 

Takk for alle forslag! :smile:

 

mvh

Joar

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...