Gå til innhold

Duger skjermkortet mitt fortsatt?


SGE7000

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ignorance is bliss, ikke det de sier? :)

 

Du burde ta en titt på hvordan Far Cry, Doom 3 og HL2 flyter på 6800U eller X850XT.

 

Fordi om de klarte seg med hest før i tia så betyr ikke det at de burde holdt seg til hestene i stedet for å gå over til bil. Synes dere er litt for raske til å si det han har holder.

 

Selvsagt MÅ han ikke bytte om han er fornøyd, men synes det er rimelig å opplyse om at kortet hans ikke har noe å stille opp med mot de heftigste på markedet akkurat nå. Selv et 6600GT vil være et stort steg opp.

Lenke til kommentar
lurte bare på om kortet mitt var veldig utdatert, i og med at det er (over ?) et år gammelt...

Skjermkort blir ikke utdatert på alder, de blir utdatert på ytelse. Siden det du har nå fortsatt yter bra så er det ikke utdatert.

 

Dersom du merker at det går så tregt at du må sette ned oppløsningen mer enn du ønsker i de spillene du spiller så er det på tide med nytt kort. Ikke før.

Lenke til kommentar
Morsom fyr du  Ein kjøper nytt kort når ein ikkje er nøgd med grafikken (lav fps) og det er opp til den som eiger maskina når ein skal kjøpe nytt. Men det korte som du har yter bra

 

Spilte Far Cry med GF4 Ti 4200 og var fornøyd. Visste jo at kortet ikke var godt

nok egentlig men tja, det "funka". Det var først etter at mitt nye GainW. 6800LE

fekk vist seg fram at jeg ser hva jeg gjekk glipp av. Men det er spilling som

avgjør om du trenger nytt kort.

Lenke til kommentar
tja, kan vel vurdere å kjøpe et nytt kort - noe å anbefale, helst nvidia, til under 1500,-

må være agp, så det er sagt

 

 

eller får jeg ikke noe kort som er en stor forbedring til 1500,-?

Et 6600GT koster ca 1500 kroner, og det er MYE bedre enn 5900XT, ser flere klarer 9000 poeng i 3dmark03, med mitt gamle 5900XT klarte jeg rundt 4000, så du kan jo tenke deg selv.

Lenke til kommentar
tja, kan vel vurdere å kjøpe et nytt kort - noe å anbefale, helst nvidia, til under 1500,-

må være agp, så det er sagt

 

 

eller får jeg ikke noe kort som er en stor forbedring til 1500,-?

Et 6600GT koster ca 1500 kroner, og det er MYE bedre enn 5900XT, ser flere klarer 9000 poeng i 3dmark03, med mitt gamle 5900XT klarte jeg rundt 4000, så du kan jo tenke deg selv.

Så hadde han ikke 5900XT heller da :tease: Men du har sikkert et poeng

Lenke til kommentar

Jeg, personlig er ikke glad i nVidia. Men er sikkert fine kort de ;) Selv bruker jeg et Sapphire Radeon 9800PRO 128mb. Funker fett i source/hl2. Men må ha rette drivere. Det koster, sist jeg sjekka, 1450kr på Komplett.no. Så, det er billig.

 

EDIT: 6600GT Er vel litt bedre enn 9800, eller?

Endret av IC7STORM
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...