Gå til innhold

Asus P4P800-E Deluxe

crapgame

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

har det 4 ide utganger eller hva er det som ev. likner på det?

Nei, det har 2 IDE utganger, som hver støtter 2 IDE enheter - altså mulighet for å kople til 4 stk. IDE enheter, som f.eks, 2 disker + brenner + DVD spiller........

Skrevet

Det er 2 IDE kontakter, de to andre er strøm og floppy.

Det er ett meget bra kort, jeg har det samme selv uten "E", men som sagt over blir det ikke rare oppgraderingen. Kortet er for den utgåtte socket 478, så med mindre du har tilgang på en P4 "Northwood" som er bedre enn det du har i dag ville jeg heller gått for et socket 775 oppsett med en P4 prosessor i 6xx serien.

De støtter også 64 bits programvare som kommer snart.

Skrevet
Det er 2 IDE kontakter, de to andre er strøm og floppy.

Det er ett meget bra kort, jeg har det samme selv uten "E", men som sagt over blir det ikke rare oppgraderingen. Kortet er for den utgåtte socket 478, så med mindre du har tilgang på en P4 "Northwood" som er bedre enn det du har i dag ville jeg heller gått for et socket 775 oppsett med en P4 prosessor i 6xx serien.

De støtter også 64 bits programvare som kommer snart.

vet at de to er strøm og floppy, men siktet til de to som er til venstre og er like som de andre IDE utgangene. som du ser er det 2 stk sorte og 2 stk blå som ligner på IDE utganger. derfor spurte jeg.

men ang. det med 939 sokkel. i dag har jeg en intel p4 2,6ghz 800bus cpu og hvis jeg skulle skaffe meg en til 939 måtte jeg gå ned til under 2gz cpu ville dette ikke gjøre maskinen tregere?

Skrevet

jeg har det kortet der. knallkort :thumbup:

kortet har to vanlige p-ata porter som nevnt, men det har også en raid kontroller med to s-ata kontakter og en vanlig p-ata kontakt. denne kontrolleren har muligheten å kjøre både vanlig ide og raid opsett, så i praksis så har du plass til 6 standard p-ata enheter og 2 s-ata enheter. MERK: denne ekstra ide kontrolleren støtter ikke cd/dvd-rom, kun harddisker.

939, det er amd prosessorer. en amd prosessor yter mer en hva mhz sier. en amd athlon 64 på 1.8ghz yter like godt som en intel 3ghz, derav pr rating xp3000. mhz er ikke alt :thumbup:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...