Gå til innhold

LCD skjerm til 2000 kr


batti64

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vil i post nr ørtogførti få gi min mening om at 710v er en trasig skjerm, og jeg synes da lg sin er bedre.

Jeg synes midlertidig også du burde gå for en annen modell, enten en type 1730 eller den som var ukens tilbud på komplett :!:

På 1730 følger det med dvikabel, den koster vel rundt 2400 eller no i den gata, med frakt, og jeg anbefaler Psdata.

 

Å si at lcd ikke passer til spill og dermed basta blir litt for dumt, det går godt an å spille. Du vil kanskje legge merke til det såkalte etterslepet, men det blir mindre og mindre problem etter som tida går, tenker da både på utvikling og at du venner deg med skjermen. Har selv 1730b, og den har jeg ingen problemer med å spille på.

Endret av dobbelmann
Lenke til kommentar

HVis det er veldig trangt om pengene ville jeg valgt LG. Jeg kjøpte nettopp denne skjermen til svigers, der 12-åringen i huset kommer til å spille en del. Jeg satte skjermen ved siden av min NEC 1760NX og fyrte opp UT2004 i Clone Mode, altså helt likt skjermbilde på begge skjermene. Det var noe forskjell i fargene på skjermene, noe som kan justeres. Alt i alt er vel min NEC noe "varmere" i fargene. LGen var super til spilling, og jeg klarte ikke å se noe som helst etterslep. Når folk FORTSATT sier at LCD ikke duger til spilling, skjønner jeg ikke at de kan ha egen erfaring, isåfall stiller de helt urimelige krav til skjermene som ingen "dødelige" klarer å oppdage.

 

Eizo-skjermen holder nok litt høyere kvalitet, og har et pluss med DVI, for de som klarer å merke forskjell fra DVI til D-Sub. Jeg klarte det ikke fra NEC til LG, men det er nå jeg. DVI tegner opp bildet digitalt, så du slipper å måtte justere selve bildet på skjermen hvis det sklir litt utenfor skjermrammen.

 

Samsung-skjermen har jeg ikke prøvd eller sett på nært hold, men den er oppgitt med mye høyere oppdateringshastighet, noe som skulle gi et heller dårlig utslag på spilling. 25ms er ikke nødvendigvis så veldig bra til spilling, og man kan jo risikere å oppleve etterslep. Da syns jeg heller LG gir mye mer skjerm for pengene!

Lenke til kommentar
Er det mye bedre med DVI?

Bildekvalitéten skal være en god del bedre med DVI. Da er den heller ikke utsatt for eventuell forstyrrelse.

 

Og som andre har antydet, LCD egner seg ikke så godt til spilling. Dette er på grunn av responstid, bildekvalitét og kontraster. Da egner en CRT seg mye bedre. LCD gir ikke så skarpt og tydelig bilde som CRT, men om du skal spille spill som ikke har så veldig bra grafikk(slik som CS), så gjør det ikke så mye.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...