Gå til innhold

Store problemer med 9800PRO....

Anbefalte innlegg

Skrevet

hey, har problemer med mitt PowerColor 9800pro. det begynte da jeg satt å spillte World Of Warcraft her isted. plutserlig blir skjermen full av artifacts..... jeg åpner kassa og se etter om vifta har stoppa eller no, men det har den ikke. jeg forsøker å kjenne på ribba om den er varm, men rett før jeg rører den så slår pc seg av (redd for at jeg kom borti noe). når jeg da slår på pc igjen kommer det som jeg er mest urolig for, for det er det noen bokstaver som skifter i bootscreen. når man starter pc kommer det op masse bokstaver osv om status på dit og dat. der er det noen bestemte bokstaver som skifter mellom x og y og masse rart. og i windiows er skjermen full av artifacts......... men kortet er ikke varmere en det har pleid og være. og jeg kan selvfølgerlig ikke få igjen på garantien, for jeg har SELVFØLGERLIG tatt av kjøleribba og satt den på igjen for jeg ville se på gpu for lenge siden. Er kortet mitt ødelagt?. det skjedde bare sånn plutserlig, kortet har stått urørt i mange måneder, og plutserlig, BANG klikk artifacts shit osv..... skal teste å reinstallere drivere, ta ut kortet og sette inn igjen. og skal også prøve å sette på vannkjøling ,for jeg har ei gpu blokk liggendes på postkontoret. noen av dere som har opplevd liknende?

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+6132
Skrevet

Iflg. "siggen" din har du båd flashet og klokket kortet etter alle kunstens regler..

Det er en grunn til at kortet selges som 9800 Pro og ikke XT..

Når noen av oss (jeg gjør det hele tiden) tyner den siste herz ut av enhver CPU og GPU så må du regne med litt "svinn".. Lev med det...

Kjøp nytt kort.. du får 6600GT rimelig nå...

Ikke for å være så slem og strø salt i såret, men er du ute etter ett "evigvarende" stabilt system...:

Kjøp en IBM-PC.. og kjør Office.. Trygt og kjedelig.. :p

Skrevet (endret)

kortet var faktisk underklokket....... så noe tynet var det ikke. kjørte det på 396/350 siden jul......

de tallgreiene i oppstarten forsvant, viste seg å være artifacts, ikke obkstaver som skiftet.....

Endret av Henrik2k
Skrevet

Henrik2k:

Var det ikke du som hadde tenkt å voltmodde kortet ditt for litt siden?

Har du gjort dette? (Kan forklare hvorfor kortet oppfører seg liit 'rart'.)

mvh r.

Gjest Slettet+6132
Skrevet

Ok, men det kan godt hende at "flashen" ikke har vært av det gode...over tid..

Du har jo noen utrolige gode scores for ett 9800Pro.. som sikkert har hentet alt av ressurser (og litt til) fra kortet.. ;)

Men det du foreslår selv i første innlegg er jo verdt å prøve..

Min erfaring med slike symptomer er at kortet har gjort sitt.. :(

Skrevet

roger_h99: kjøpte in alt utsturet jeg trengte til voltmob, alt av potmeter osv. men kom aldri så langt til at jeg turde å gjøre det. fikk lissom aldri helt dreisen på loddinga.

TL1000S: scorsa kommer av at jeg har klokka kortet sinnsyko kun når jeg skulle kjøre benches. men begynner å innse at kortet er føkka jeg også nå....... ta ut og sjekke kjøler funka ikke, reinstallere driver funka ikke...... skal sette in et mx440 i mellomtiden til jeg får montert vannkjølinga så skal jeg teste den på kortet, hvis det ikke funker så gir jeg opp.

så forbanna typisk. jeg som faktisk trodde jeg var ferdig med å bruke penger på pc på en veldig lang stund nå..... netopp kjøpt komplett vannkjøling. gledet meg til å ha penger til anna stuff framover, men når blir det vell nytt kort

Skrevet

Jeg opplevde akkurat det samme etter en litt ekstrem overklokking engang.. :whistle:

Tok kortet ut og brukte et annet en stund. Etter noen uker tenkte jeg å prøve kortet igjen og da funket det som bare det av en eller annen merkelig grunn. Hadde aldri mer problemer med det, men overklokket det ikke mer heller :p

Skrevet

Hei, hvis du har voltmeter tilgjengelig ville jeg forsøkt å måle hvilke spenninger du har på kortet ditt - vgpu, vdd, vddq & vref. Post resultatet her så får vi se om noen av de er 'out of range'.

Sjekk denne artikkelen for målepunkter -> Techpowerup

Har du forresten brukt Atitool til å finne max core/mem?

(Jeg har en mistanke om at dette kan være skyld i flere 'dødsfall' på R9800 & x800 kortene, men foreløpig er dette bare en mistanke som jeg ikke kan underbygge.)

mvh r.

Skrevet

Bytt Vifte! alså skaff deg en heatpipe kjøler som jeg gjorde

min funker helt fint :)

PowerColor Radeon 9800 PRO har dårlig vifte!

Skrevet

opplevde det samme med mitt r9800pro. Skal ikke legge skjul på at det var litt overklokking inne i bildet, men kortet hadde kjørt stabilt i flere månder før det plutselig røk en dag. :no:

Innlegg 800 :fun:

Skrevet

Altså jeg har ett Powercolor radeon 9800 PRO kort. Mitt kort har R350 core. Hørte at det ikke var smart og flashe det til XT pga dette. Vet ikke om ditt har R350 eller R360 men det kan jo være en av grunnene.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...