Gå til innhold

Sikre seg mot lekkasjer


Anbefalte innlegg

Som en ny bruker av et vannkjølingssett må jeg si jeg er veldig nervøs for lekkasjer... Kikker ofte inn i kabinettet for å finne tegn til dråper i koblinger. Kjenner også rundt koblingene etter jeg har brukt pc'en etter tegn på lekkasjer og kondens.

 

Det jeg vil prøve på er å lage noe plastikklignende skråbrett som skal ligge over skjermkortet for at en eventuell lekkasje skal renne ned til bunnen av kabinettet istedet for å lande på skjermkortet som sitter veldig utsatt til under radiator og cpu blokka.

 

Er det noen som har tenkt på noe lignende før, og kanskje laget noe? Er bedre å være føre var! :yes:

 

Regner med at det er i koblingene lekkasje som oftest inntreffer? Radiatoren kanskje kan ha en dårlig sveis også? O-ringen som ligger i cpu blokka ser tett og fin ut, ingen tegn til skader på den.

 

Skal se hva jeg får laget til i løpet av helgen, så dere som har ideer og tips kan vel gi meg en tilbakemelding? :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Lurer litt på om det er mulig å legge et lag med klarlakk over hele baksiden på

grafikkortet (slik at eventuelle lekkasjer ikke kortslutter noe)

 

Hvis man i tillegg sikrer agp-porten på en eller annen måte ( modelleire ?!), så burde kortet overleve en lekkasje.

 

Synspunkter?

 

mvh r.

Lenke til kommentar
Lurer litt på om det er mulig å legge et lag med klarlakk over hele baksiden på

grafikkortet (slik at eventuelle lekkasjer ikke kortslutter noe)

 

Hvis man i tillegg sikrer agp-porten på en eller annen måte ( modelleire ?!), så burde kortet overleve en lekkasje.

 

Synspunkter?

 

mvh r.

Sålenge du bruker lakk som er strømisolerende går det bra :) såg et prosjekt på overklokking.no (ikke forumet) der en hadde brukt kompressorkjøling på skjermkortet sitt. da brukte han noe silikonbasert om jeg ikke husker feil. let litt så finner du den.

 

eller så kan du bare legge litt plexiglass over skjermkortet.

Lenke til kommentar
Personlig har jeg laget en liten "renne". Dråper har desverre oppstått ved koblingene til CPU blokk, Rennen har ført ned i bunn av kabinett, og der har jeg til tider funnet et par dråper, så den fungerer veldig godt :)

Kan du ta et bilde av denne renna så jeg får se hvordan den er?

Fjernet den etter et par uker uten lekkasje, var ganske stygg, sorry...

Lenke til kommentar
Personlig har jeg laget en liten "renne". Dråper har desverre oppstått ved koblingene til CPU blokk, Rennen har ført ned i bunn av kabinett, og der har jeg til tider funnet et par dråper, så den fungerer veldig godt :)

Kan du ta et bilde av denne renna så jeg får se hvordan den er?

Fjernet den etter et par uker uten lekkasje, var ganske stygg, sorry...

ok

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...