Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Dataen fryser helt tilfeldig


Anbefalte innlegg

En venn av meg kjøpte en ny pc for 2måneder siden. Problemet er at den fryser plutselig, helt tilfeldig når. Av og til etter 5min og av og til etter 5timer.

 

Specs-

 

AMD Athlon 64 3000+

 

Corsair XMS3200C2 TWINX DDR400 1024 MB (2x512)

 

ASUS A8V Deluxe/WIFI-g

 

Sapphire Radeon X800XT PE 256MB

 

Western Digital Caviar SE 200 GB S-ATA

 

BZerk 500W strømforsyning.

 

 

Han sente pcen inn en gang tidligere med noen andrer problemer og de ble løst. Varmeproblem er detikke siden den aldri går over 40grader.

Personlig har jeg en mistanke på at det er cpuen som det er noe gale med :hmm: .

 

Takker for svar :yes:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

har akkurat samme problemet med min maskin. henger seg bare i nyere spill som far cry, doom 3 o.l. mistenkte psu eller skjermkortet. prøvde å sette skjermkortet i en annen pc og der hang det seg ikke. er vel mer frysing enn henging, da dette bare varer i 5-10 sek. har testa alt utenom hovedkortet og cpu, så må være en av de.

Lenke til kommentar

Hva er det som ikke er varmere enn 40 grader? CPU eller systemet?

Høres ut som at det vil hjelpe med en vifte til. Det kan også være et program du har installert som er problemet. Skjer ofte hos meg. Da er det bare å installere på nytt. RamBooster er også å foretrekke selv om du har 1 G ram.

Frysninger etter formatering. Formater på nytt.

 

kjaa

:yes:

Lenke til kommentar

Jeg sliter med samme problemet. I alle 3d-tunge programmer fryser det helt i starten, ofte i menyene, i 5-10 sek. (HL2, UT04 3dmark05 osv). HVER GANG, samme stedet.

 

Har AMD64 3500+

GA-K8NS Ultra-939

1024 OCZ DDR3200

GF 6800 LE

 

Irriterende!!

 

Programvare for cool 'n quiet sa du?

Lenke til kommentar

Jeg har også fått dette problemet etter jeg fikk nytt hovedkort og CPU. Har ALDRI hatt dette problemet med den gamle xp 3000. Håper det finnes ett felles svar. Virker som det ikke er noen felles grunn noen ganger fryser pc etter 5 min andre ganger etter flere timer:-(((((

 

Har AMD64 3200+

MSI K8N NEO2 Platinum-54G, nForce3 250U 54G, Socket-939

1024 OCZ DDR3200

GF 6800 LE

Lenke til kommentar

Oki... akkurat lagt ut post selv, med veldig detaljert info, ->Her<-

De fleste av dere legger jeg oxo merke til har byttet ut CPU/HK..

 

bare en feeeling her men.... pls sjekk... Strømforsyningene deres? sjekk hva Max Output er på 12Vrail'en... dvs hva 12V utgangen only har i Ampere(A) Står det ikke på boksen den kom i, eller ikke noe manual, sjekk opp på deres hjemmeside....

 

La ut post på MSI's Forum, de sa med mitt system må jeg ha MINIMUM 26A ved 12V utgangen (Dvs Hovedkort/CPU)

 

Også... betalte du 300-500Kr for 450W PSU, tviler jeg sterkt på at den virkelig yter de 450W. Hadde 1. en Sweex 400W (ga meg max 12A på 12V), så den er en vits...

Har nå en Fortron/Source 400W 2x12V ... dvs 12V1DC=14A 12v2DC=15A

Men tviler på at det betyr 29A... (ikke sikker her men...) min feiler fortsatt...

 

men skulle vi med nye A64 prosessorer & sisste i GFX kort + nok med ram (som gamere normal har) trenge 26A+ ved 12V, er det noe butikkene ikke vet enda... :/

 

MAO dette er helt nytt for dem.... Ikke bare det... Å finne en PSU med 26A+ ved 12V... er ikke lett.... ikke umulig... men se godt og lenge...

 

Og igjen, MSI, sa til meg med mitt system... Minimum 26A, en mente det var merkelig jeg i det heletatt fikk start på maskina, & fortalte om en med samme oppsett + den Sweex 400W'ern som hadde brent opp hele maskina pga PSUen...

hmmm

noe vi ikke har blitt fortalt her? med de nye A64 cpuene? må ha en PSU til 1/3 av CPUen da? haha :p

Lenke til kommentar

Har AMD64 3200+ Winchester

MSI K8N NEO2 Platinum-54G, nForce3 250U 54G, Socket-939

2x512 Mb Corsair PC3200 DDR-RAM

Bzerk PSU 550W

ATI Radeon 9600 Pro

1 36gb WD raptor systemdisk + 160Gb Caviar lagring

 

Pcen fryser helt vilkårlig, men aldri i spill. Ofte i winamp og andre programmer som bruker harddisk mye. Så jeg mistenker at når både systemdisk og lagringsdisk (mp3) er i gang, trekker systemet for mye strøm. Den fryser aldri i spill, da er bare raptoren i gang. Skjermkortet hadde jeg på mitt gamle oppsett; 2,4 Northwood, og systemet var stabilt som ett fjell, så jeg tror ikke det er problemet... synspunkter??

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...