Gå til innhold

Hvorfor har det seg slik at...


Anbefalte innlegg

Hvorfor har det seg slik at... IBM H-diskene er så mye billigere en de andre H-disk produsentene ???

 

Er det for de at IBM SUGGER (noe vi alle vet), bråker, og går fort i stykker???

 

Selv misliker jeg IBM, (WESTERN for alle penga), men jeg ser jo rundt på forskjellige Web-Shopere at de har meget gunstige priser, priser som får meg nesten til å vurdere IBM i mitt neste HDD kjøp. (Som ikke er så lenge til tror jeg)

 

Så har noen en forklaring ?

 

Sephiroth

http://bryce.clansalsa.com

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Quote:


Den 2002-07-04 06:12, Ti_Con_XZ skrev:

Har hørt at IBM disken ikke tåler og stå lenge på. Ikke mer en 5 timer om dagen. Det er IBM som har sagt dette selv da.


 

EHH? tror du har sett syner ellerno.. kan du vise til en nettside eller noe hvor det står at dem har sagt dette?

Lenke til kommentar

De har gått ut og sagt at harddiskene ikkje bør stå på i over 8 timer i strekk. Dette er jo ikkje akkurat så god reklame for dem selv,når de går ut på denne måten. I tillegg så går harddiskene raskt i stykker,i forhold til de andre harddiskene.

 

Så spander eit par hundre ekstra på harddisken!

Lenke til kommentar

Vell,min ibm 40gb-60gxp,står på 24/7-365(hele tiden)

Har aldrig hatt problemer med den,men bråket er til å få fysisk fnatt av,høy summe lyd som IKKKE lar seg dempe ettersom lyden kan minne om en dremel på fult turtall(bare ikke så høyt i desibel)

 

ps:Tror ibm disker tåler rimlig høy pci fart,MAO bra til OK

Lenke til kommentar

http://www.storagereview.com/articles/2002...20AVVA07_7.html

 

Overall, the IBM Deskstar 120GXP is a formidable entry that gives the competition a run for its money. The drive resoundingly bests units from Maxtor, Seagate, and Samsung in most tests. It seriously challenges WD's Caviar WD1200BB in desktop performance and is top-dog in ATA server performance.

 

Further, the 120GXP's multiple capacity points offer more flexibility than WD's "120 gig only" entry. Tough choice, but our recommendation is the WD1200BB for desktop usage and the 120GXP for servers.

 

(Addendum 3/5/2002: Readers called to attention IBM's recommendation of just 333 power-on hours per month in the drive's spec sheet. Since server drives usually must run 24 hours a day, Maxtor's DiamondMax Plus D740X remains ATA's best server disk. For more information, check out this headline:)

 

http://www.storagereview.com/cgi-bin/news_...e.pl?viewhl=864

 

Spørsmål fra storagereview til "senior tech person" hos IBM:

Q: Would you recommend this drive in a server role?

A: No, the drive is intended to be on for no more than about 8 hours a day. If it were only used during that period and then shut down for the day, then it would be fine, but it definitely should NOT be used in a 24/7 role for those customers concerned with reliability.

 

- Jørn

Lenke til kommentar

Er forøvrig enig med problemstillingen din Sephiroth...

 

Diskene ER veldig billige sammenlignet med Western Digital, men tør vi ta sjansen? Skal ha ny disk selv, men vet ikke om det blir IBM eller WD.

 

Vurderer å vente på Seagate 120 GB, den blir antakelig veldig stillegående slik som 80 GB versjonen. Trenger ikke så rask disk, den skal bare brukes til mp3'er og sånt. Programmer og slikt kjører jeg allerede på en WD 1200JB...

 

- Jørn

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...