skinner Skrevet 7. april 2005 Skrevet 7. april 2005 (Sliten) Toyota Carina DXII - 86 mod. Passerer 237' om en dag eller to. Den vil simpelthen ikke starte om morgenen hvis det har regnet på kvelden eller i løpet av natta (eller når tåke og dis). Kan forsøke i en god halvtime med motor lyder som tilsier at den vil starte men får ikke tenning uansett. Ender bare med at motoren drukner i bensin og det lukter bensinstasjon i hele nabolaget Noen naboer begynner å klage på støyen kl 0600 om morgenen og, så noe må gjøres... Er det noen gode tips her? Tenker på å bytte tennplugger, pluggledninger, fordeler og fordelerlokk men noen sa jeg burde bytte rotor og - sitter den i fordeleren? Er det noe annet jeg burde ta med i betraktningen så jeg kan komme meg på jobb innen -rimelig tid-
Jarmo Skrevet 7. april 2005 Skrevet 7. april 2005 Sjekk ut alle kablene i EL-systemet, kan være overslag og høy fuktighet bare "hjelper" til med problemet, Nå mener jeg fra tenningspluggene>fordelerlokk> EL-styringen ang. tenning i første omgang...
skinner Skrevet 7. april 2005 Forfatter Skrevet 7. april 2005 (endret) Takk for tips! Den starter som oftest på første/annen forsøk ellers men i regnvær er den ikke mye god. Edit: Kom til å tenke på om startproblemer generelt sett kan komme av sliten coil eller tenningsmodul? Endret 7. april 2005 av skinner
Rebel-Rider Skrevet 7. april 2005 Skrevet 7. april 2005 Ta å sjekk pakninga i fordelerlokket, er den ødelagt så kan du få akkurat dette problemet i regnvær. Sjekk også stiften når du først har oppe fordelerlokket kontaktflatene skal være gjevne og ikke ha fordypninger eller groper.
Jarmo Skrevet 7. april 2005 Skrevet 7. april 2005 Edit: Kom til å tenke på om startproblemer generelt sett kan komme av sliten coil eller tenningsmodul? Kan det, ja.. Start med fordelerlokket du og videre med kabler osv...
pcp160 Skrevet 7. april 2005 Skrevet 7. april 2005 Fornuftig liste du har der, alt som har med høyspenningsdelen av tenningsannlegget er særlig utsatt i fuktig vær. Rotor sitter under fordelerlokk ja, som regel en svart eller orange "klump" du kan trekke rett av akselen når fordelerlokket er av. Bitte små sprekker i den, ledningene eller fordeler- lokk sammmen med litt fuktighet gjør gjerne at strømmen havner alle andre steder enn på tennpluggen.
bzzlink Skrevet 7. april 2005 Skrevet 7. april 2005 Veldig fornuftig liste, men jeg ville startet i andre enden. Når biler ikke starter når det er fuktig er det plugger, plugger, og fjerne irr i pluggkabler som gjelder. Verkstedhåndbok, og komplett tennings sett med kabler, plugger, fordeler, rotor, stifter og kondensator koster deg tilsammen ca 450kr på biltema. En søndag formiddag, så har du en blid toyota igjen tenker jeg.
skinner Skrevet 7. april 2005 Forfatter Skrevet 7. april 2005 (endret) Brukte litt tid på "barnet" mitt i ettermiddag og avdekket irr på kontaktpunktene på kablene, sprekk i fordelerlokket, noe dårlige tennplugger og slitt rotor/stift... Da blir det far og datter tur til Biltema på lørdag når mor er borte Endret 7. april 2005 av skinner
Jarmo Skrevet 7. april 2005 Skrevet 7. april 2005 Da blir det far og datter tur til Biltema på lørdag når mor er borte Og du er datter Tror det vil bli bra nå.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå