Gå til innhold

Hjelp til ny telefon, prøver igjen.


Anbefalte innlegg

Hei.

 

Når alt kommer til alt har jeg ikke bruk for mye i en telefon, så av den grunn blir det jeg nevner her det viktigste. Det som ellers finnes på telefonen kan sikkert være kult, kjekt og ha osv. Jeg gjør egentlig ikke mye annet med telefonen enn å ringe og sende sms.

Jeg har prøvd malen men fikk ikke noe respons på den, Jeg har også prøvd avansert mobil søk, men jeg for ikke opp noen alternativer med mine valg. Så derfor prøver jeg med enkelt og konsist, med kun det som er viktig for meg.

Men det jeg trenger er:

 

God batteri kapasitet. 4 dager med en del ringing burde mobilen klare uten lading.

 

Sende og mottak må være bra. Befinner meg ofte i grense land for deknings området.

 

God kvalitet. Med det mener jeg en kvalitets følelse og at det ikke knirker og taster som lager klikke lyder osv. Telefonen må takle mye bruk da med tanke på ringing.

 

Der må også være en kalender.

 

Jeg har hatt nokia 6310i men den er detsverre i stykker. Merke betyr ikke mye for meg, selv om jeg liker nokia.

 

 

Av de få tingene jeg har nevnt så er vel deknings området viktigst.

 

Pris er ikke viktig.

 

Ett spill i kjedlige stunder og perioder med venting er ok, eks chess, Backgammon.

Chess hadde jeg på min 6310i, og det at skjermen bare hadde 2 farger gikk jo bra da...

 

Det er noen klapp telefoner som tilfredtiller mine krav (tror Jeg), men jeg vet ikke noe om deknings forhold på disse.

Samsung SGH-E700

Samsung SGH-E720

Nokia 6170

Motorola Razr V3

 

Er der andre alternativ så sier jeg takk for tips.

 

Jeg har intrykk av..( etter å ha lest tester og lign her) at mange klapp telefoner har bedere batteri kappasitet, stemmer det?

 

Jeg likte også det jeg har lest om nokia 6230i, men den har mye dill som jeg ikke kommer til å bruke..

Men det er vel ikke noen som kan si noe om denne siden den ikke har kommet enda.

 

Jeg har prøvd nokia 5140, "sprutsikker". Men har for mye dill som egentlig ikke virker..Det meste av dillet er leketøy..

Den hadde god tale og deknings forhold, og det var bare 2 steder denne ikke virket der jeg normalt ferdes, men batteriet varte kun 1.5 til 2 dager med mitt normal bruk til ringing og sms.

Min 6310i klarer 5 til 7 dager.

 

Kan noen svare på spøsmålene mine og gi meg noen tips så blir jeg svært fornøyd.

 

Ps: levrandøren min kunne skaffe meg en ny 6310i, men den skulle han ha 5k for..

Føler det blir litt feil og kjøpe gammel teknologi til den prisen..

Endret av t-enges
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Bruk denne malen her så blir det lettere for oss å hjelpe deg :)

Leste du i det hele tatt gjennom posten hans? Sa jo at han hadde prøvd malen..

 

Hvis du vil ha god batteritid er ikke 6230i noe å satse på tror jeg. Min 6230 kunne vare så lite som 24 timer med lite bruk. Med tanke på at skjermen har høyere oppløsning på i-versjonen, antar jeg at batteritiden er på det beste like bra som på 6230.

 

En annen mulighet (hvis du vil ha klapp med godt batteri) kan være Motorola V600

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...