Gå til innhold

Den frie kafeen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Stemmer MDG jeg. Personvern og å satse på å modernisere opphavrettslover klinger godt i mine ører, samt kollektivtrafikk. Satsing på friprog er jo et pluss for Linux-folket. De har mye bra. Greit når man ikke klarer bestemme seg for de partiene som allerede sitter på tinget.

Skrevet

Hvis man vil stemme på et parti som allerede sitter på tinget, og kommertil å sitte der neste periode og, er Venstre også på den riktige siden i personvernspørsmål, og også opptatt av fri programvare. ;)

Skrevet (endret)

Har et problem med at trådløst nett kobler seg fra fra tid til annen på den bærbare på skolen. Er det noe som konfigureres i wpa_supplicant slik at det holder seg tilkoblet?

Endret av Xecuter
Skrevet

Sliter med å få lyd over HDMI til å fungere på min Acer Revo 3600

Laget en /etc/asound.rc etter en guide på nettet og systemlyder fungerer. Jeg får også lyd i blant annet VLC og XBMC.

Programmer med gstreamer i bunn (Exaile, totem etc) får jeg ikke lyd i...

I de programmene lyden "fungerer" er det heller ikke helt topp. Åpner jeg en sang i VLC kommer det ikke noe lyd før den har spilt av i ~3 sekunder, og lyden blir borte i et par sekunder innimellom...

Skrevet
Har et problem med at trådløst nett kobler seg fra fra tid til annen på den bærbare på skolen. Er det noe som konfigureres i wpa_supplicant slik at det holder seg tilkoblet?

Vanelig WPA nett? Dunno.

Skrevet

Vanelig WPA nett? Dunno.

Nei WPA Enterprise faktisk. Conky viser at jeg har signal men ingen IP.

Skrevet

Eller driver for selve harddisk-kontrolleren. Det kan også være et problem. I tillegg bør du prøve å bytte ut UUID-entrier i /etc/fstab og /boot/grub/menu.lst med /dev/sd[x] hvis du kjører uten initrd.

Skrevet

Nyeste ubuntu, vil ikke boote så kjører install fra win7.

Funker bra, men til slutt får jeg ikke se skrivebordet pga den vil ha brukernavn og passord.

:wallbash: passord satt jeg og username hentet programmet fra win 7.

Funker ikke da, zzz

Skrevet

Ubuntu skal liksom være den brukervenlige utgaven.

Skal få den til å boote på cden så jeg kan legge det inn som vanlig og ikke via grafikk i annet os.

Skrevet

Start som normalt uten CD i. Når GRUB dukker opp trykker du ESC og velger «safe mode» eller hva det nå er. I menyen som dukker opp velger du ROOT shell. Skriv passwd bruker og du vil kunne endre passord for brukeren.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...