Gå til innhold

Den frie kafeen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Ok. nå _VET_ jeg at det var en spøk:

Related news:

Linux Developer Gets Laid
Linux Kernel Delayed By Microsoft's Army of Evil Monkeys
Gates Says Linux Best OS Ever

6822715[/snapback]

"Linux Developer Gets Laid", var enda bedre. :D

Skrevet

Oh My God!

http://www.whatwouldjesusdownload.com/

Tydelig at kristne er über-hissige til å kontrollere hva barna deres ser på nettet med dansguardian. Hva med å heller lære dem litt nettvett? Eller stoler de ikke på dem til det?

Jeg har aldri hatt noen "blocks" i internetttilgangen min, men jeg har da blitt menneske likevel, ikke har jeg blitt bortført heller...

Skrevet
trenger en kjapp grafisk  torrent clinet, azureus virker ikke.

takk for alle forslag :)

6825075[/snapback]

Freeloader? Ikke så mye rart du kan stille på der, men den funker.

Skrevet (endret)

Sliter med oppsett av samba server jeg :(

instalerte samba etter instalasjon av OpenSuse 10.1

ad jeg brukte fedora core 5 kunne jeg hente/legge til filer hos broren min . Nå kan verken jeg eller broren min logge på hos hverandre. broren min må skrive inn passord for og få muligheten til og komme inn, noen som kan hjelpe meg?

EDIT: Fikk beskjed om at forumet var nede da jeg lagde tråden, lagde derfor en ny tråd i forumet når alt virket igjenn, derfor er det en tråd her, og en i forumet :blush:

Endret av halvis_92
Skrevet
Hei. Noen av dere som det finnes en web-maker tilsvarende MSs Frontpage for Linux? Altså et native web-making program? Takker for alle svar :D

6825217[/snapback]

Jeg fikk med noe sånt når jeg instalerte opensuse, en del av openoffice pakka :)

Skrevet
trenger en kjapp grafisk  torrent clinet, azureus virker ikke.

takk for alle forslag :)

6825075[/snapback]

Hvorfor funker ikke azureus? Hvaslags type feil(melding)?

Hei. Noen av dere som det finnes en web-maker tilsvarende MSs Frontpage for Linux? Altså et native web-making program? Takker for alle svar :D

6825217[/snapback]

nvu er jo omtrent på nivå med frontpage. (tolk det hvordan du vil)

Skrevet

6825217[/snapback]

Unnskyld, men «native web-making program»?

Bluefish og Quanta er program laget «nativ» for å «make-e» web-ting, men det har ikke en WYSISYG. Er det kanskje dét du er ute etter?

Nesten hvilken som helst editor som kjører på GNU/Linux (kwrite, kate, gedit, vim, emacs m.m.) er bra til webutvikling, men du må først lære deg å kode HTML og CSS.

Jeg anbefaler htmldog.com

Skrevet
NVU følger i hvert fall W3C-anbefalinger.

6826608[/snapback]

Syntaksmessig, ja, men dét er bare én liten del. Semantikken er minst like viktig, og der feiler de aller fleste (om ikke alle) WYSIWYG-editorene.
Skrevet

Skviser inn et nybegynnerspørsmål til, siden jeg ikke fikk så mye ut av eldre tråder om emnet.

Jeg har installert Mercury Messenger fra en rpm-pakke (kjørt pakkefilen med Software Installer som er i KDE, og da jeg ikke visste om dette "ble noe av", prøvde jeg kommandoen for installasjon i terminal, og fikk da beskjed om at pakken allerede lå inne).

Nå er bare spørsmålet - hva gjør jeg videre? Ser jo ikke noe nytt program under Internet -> Chat på menyen, for eksempel. Hvordan starter jeg programmet, hvis det nå er installert?

Skrevet
NVU følger i hvert fall W3C-anbefalinger.

6826608[/snapback]

Syntaksmessig, ja, men dét er bare én liten del. Semantikken er minst like viktig, og der feiler de aller fleste (om ikke alle) WYSIWYG-editorene.

6827438[/snapback]

Det skal jeg ikke si meg uenig i. Likevel hadde jeg helt klart valgt NVU framfor Frontpage, men helst kode selv i f.eks. Bluefish.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...