Joffer Skrevet 5. april 2005 Skrevet 5. april 2005 Hvilke chipset støtter nyeste Intel 6xx med EM64T? Dvs gjør at jeg kan dra nytte av EM64T?
konstabel Skrevet 5. april 2005 Skrevet 5. april 2005 Lurer på samme greien.....støtter ikke et vanelig 775 HK de nye 6xx cpuene?
Joffer Skrevet 6. april 2005 Forfatter Skrevet 6. april 2005 Har hørt at man må helt opp på Intel 925X(E) chipsettet for å få EM64T støtte, noe som i så fall er alt for dårlig/dyrt.
smort Skrevet 6. april 2005 Skrevet 6. april 2005 Det holder med 915 brikkesett, jeg bruker selv et abit ag-8 3rd eye til min 640.
Joffer Skrevet 6. april 2005 Forfatter Skrevet 6. april 2005 Det holder med 915 brikkesett, jeg bruker selv et abit ag-8 3rd eye til min 640. Har du prøvd et 64 bits OS (som støtter x86_64)?
Betroz Skrevet 6. april 2005 Skrevet 6. april 2005 Til dere som ikke vet det. Man må ikke ha ett 64bit OS for å bruke disse nye prosessorene! Funker utmerket med vanlig 32bit Windows. Jeg har en Athlon64 prosessor og kjører vanlig WindowsXP jeg. Blir jo det samme med Intel sin 6xx serie. Vil anbefale deg Asus sitt i925XE hovedkort. Dette kortet.
Joffer Skrevet 6. april 2005 Forfatter Skrevet 6. april 2005 (endret) Til dere som ikke vet det. Man må ikke ha ett 64bit OS for å bruke disse nye prosessorene! Funker utmerket med vanlig 32bit Windows. Jeg har en Athlon64 prosessor og kjører vanlig WindowsXP jeg. Blir jo det samme med Intel sin 6xx serie. Vil anbefale deg Asus sitt i925XE hovedkort. Dette kortet. Det vet jeg, men jeg ønsker ikke å kjøpe et hovedkort som ikke støtter CPUen 100%, for det blir sansynligvis Linux og x86_64 OS jeg kommer til å kjøre, evt kanskje Windows XP 64bit Edition. Ser nå at på en del av hovedkortprodusentenes sider så står det ikke Intel 6xx EM64T, men bare Intel Pentium 4 5xx og Celeron 3xx. Men i tillegg så står det på en del at det støtter "Intel 04B and 04A processors". På intel sin webside fant jeg denne: http://support.intel.com/support/processor...b/CS-011986.htm Der står bl.a. EM64T CPUene oppført som 04B eller 04A så da går jeg for en av disse. 925X(E) blir for dyr. Endret 6. april 2005 av Joffer
CFD Skrevet 6. april 2005 Skrevet 6. april 2005 Hvorfor ikke kjøpe Nvidia Nforce4? Dette er raskere og bedre enn i925XE.
Simen1 Skrevet 6. april 2005 Skrevet 6. april 2005 Hvorfor ikke kjøpe Nvidia Nforce4? Dette er raskere og bedre enn i925XE. Er ikke sørbroa til Intel noe bedre enn den til nVidia? Jeg tenker da på ICH7 med støtte for SATA2, Matrix storage, osv. Trådstarter: Hva med intels nye Pentium-D 820 2,8GHz dualcore ? Den skal vist bare koste rundt 2000kr (241$ = ca 1500kr. I tillegg kommer norsk moms og litt høyere prisnivå.). Lanseringsdatoen blir sikkert rimelig snart siden den allerede er testet av en haug med nettsteder. Jeg er i hvertfall skikkelig imponert over ytelsetestene av denne CPU'en.
BennyXNO Skrevet 6. april 2005 Skrevet 6. april 2005 Hvorfor ikke kjøpe Nvidia Nforce4? Dette er raskere og bedre enn i925XE. Det var da en bastant uttalelse. Jeg har bare sett et par uttalelser her på hw.no om at Nforce 4 kan være marginalt bedre en i925XE til tider. Men hvis du har noen artikler å vise til, vil jeg gjerne ha link, ikke for å kverrulere, men for å få tak i noe jeg mener er viktig informasjon.
CFD Skrevet 6. april 2005 Skrevet 6. april 2005 Hvorfor ikke kjøpe Nvidia Nforce4? Dette er raskere og bedre enn i925XE. Det var da en bastant uttalelse. Jeg har bare sett et par uttalelser her på hw.no om at Nforce 4 kan være marginalt bedre en i925XE til tider. Men hvis du har noen artikler å vise til, vil jeg gjerne ha link, ikke for å kverrulere, men for å få tak i noe jeg mener er viktig informasjon. Intel har laget meget gode Sørbroer veldig lenge og det var faktisk den eneste grunnen til at jeg kjøpte meg i875p. Ich5r er fortsatt en fin sørbro selvom den nå begynner å dra på årene. Nå vil jeg påstå (uten at jeg er sikker) på at de fleste helst vil ha best ytelse på sine maskiner i spill og der er Nvidia NF4 raskere. Jeg ville helst hatt Ich7 ,men nå tviler jeg på at storparten på dette forumet kjører filserver og har behov for mye av det som intel tilbyr. Grunnen til at jeg sier dette er etter å ha fulgt med på forumet en stund og de fleste er ute etter spill og gode benchmarks. Ang linker så er jeg i det late hjørnet idag så dere kan sjekke innom denne siden. Blar dere litt nedover så har jeg lagt ut 4reviews av dette "Nvidia Nforce4 SLI Intel Edition". Nå vil ikke jeg si at 1-5% er marginalt siden dette ofte er forskjellen mellom forskjellige innstillinger på minnet. Hvis dette ikke spiller noen rolle kunne alle ha kjøpt Twinmos og vært fornøyd med dette.
konstabel Skrevet 7. april 2005 Skrevet 7. april 2005 (endret) Noen som har erfaring med å bestille cpuer og slikt utenlands? Hvilke butikk og hva blir frakten? evt. Hva HK bør jeg kjøpe? er de å få tak i Norge? edit: kommer det en ny socket til DUALCORE? Endret 7. april 2005 av konstabel
Simen1 Skrevet 7. april 2005 Skrevet 7. april 2005 Dualcore kommer på den vanlige LGA775 sokkelen, men man må likevel ha nytt hovedkort på grunn av at dagens brikkesett ikke støtter dualcore. Kortene og CPU'ene blir sikkert tilgjengelige i norge få uker eller måneder etter de lanseres. (og det er trolig veldig snart) Spør om anbefaling igjen når dissebegynner å dukke opp her i landet så får du sikkert mange gode tips.
sjarken Skrevet 10. april 2005 Skrevet 10. april 2005 Til dere som ikke vet det. Man må ikke ha ett 64bit OS for å bruke disse nye prosessorene! Funker utmerket med vanlig 32bit Windows. Jeg har en Athlon64 prosessor og kjører vanlig WindowsXP jeg. Blir jo det samme med Intel sin 6xx serie. Vil anbefale deg Asus sitt i925XE hovedkort. Dette kortet. Helt korrekt, det hovedkortet er bare helt sinnsykt bra. En voksen bundle følger med osv osv..
konstabel Skrevet 11. april 2005 Skrevet 11. april 2005 har kjøpt det asus kortet no.....fikk det for 540kr hos psdata lagersalg!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå