Gå til innhold

MSI MEGABOOK S270/271


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hei!

 

Så meldingene dine på HWN forum i stad  ;)

 

Jeg har ingen dato på S270 ennå, det er et par småting MSI bør fikse på før jeg vil kjøpe den.

(går mest på viftestøy/viftestyring)

 

 

Vennlig hilsen / Best regards

Alexander Dahl ; Innkjøper / Purchaser

(Komplett)

 

:fun:

Lenke til kommentar

Tja... Får håpe ikke, men man kan jo tolke det sånn.

 

Men det virker jo som han tror msi vil fikse dette... Men kan egentlig leve med litt viftestøy jeg.... men foretrekker en vifte som alltid er på med lav hastighet over en som slår seg på full hastighet hvert 20 sekund... :hmm:

Lenke til kommentar
Det vil si at den har heftig viftestøy?

Nei, ikke såvidt jeg forstod iallefall men bare at det var noen problemer med PowerNow!-støtten for Turion 64 på det prøveeksemplaret av S270 som Komplett hadde inne. Uten skikkelig PowerNow!-støtte så går jo prosessor-viften omtrent hele tiden, men jeg regner med at MSI fikser dette ganske snart med en BIOS-oppdatering e.l.

Endret av snorreh
Lenke til kommentar

http://www.extremetech.com/article2/0,1558,1723971,00.asp - hvis jeg ikke tar feil er dette en test av det såkalte X300 som sitter i s270. Så litt skuffende ut... Mulig det er bedre i dual channel? For s270 vil vel bruke det regner jeg med... (?)

 

vurderer nesten å kjøpe s260 og slenge inn ddr2-533... blir vel omtrent det samma... den har jo gm900 eller hva nå den integrerte grafikken på sonoma heter.. :(

Endret av petter;
Lenke til kommentar

Det at de tester på 640*480 er jo litt lite, men husk på at alle spillene kjører max detaljer, altså vil man kunne få meget flere fps ved litt tweaking.

 

Kjøper liksom ikke en ultraportabel for å kjøre de nyeste spillene på max detaljer... (usikker på hva som er brukt av AA og AF... kan også være en faktor).

 

edit:

 

Og etter det jeg har sett så er intel sin integrerte brikke en god del dårligere enn dette igjen...

Endret av SBS
Lenke til kommentar
Raskeste cpu og 1gb ram. :)

(Må man kjøre med 2 brikker her for at skjermkortet skal yte bra?)

Skal ha raskeste cpu, 80 gig og 2 gig ram... :tease:

 

Tror det var slik ja, minnebåndbredden blir doblet når du kjører dual (tror jeg), så hvis det er grafikkminnet så må jo det bli bedre. Må prøve å kjøpe så bra ram som mulig og. Noen forslag til kjapp sodimm ram? vurderer å putte inn selv for å få bedre enn standard-ramen til komplett... Hvis det er noe å tjene på det da...

Lenke til kommentar

Har det ikke lite og så for grafikkytelsen hvilket minne dere har eller om dere kjører Dual Channel? X300 har jo 128MB dedikert, så systemminnet har vel egentlig lite å si (ser at det er Hypermemory, men er det virkelig så fantastisk bra med denne "nye" teknologien)?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...