Gå til innhold

MSI MEGABOOK S270/271


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Ok, gleder meg! :love:

Tror du den blir dyrere eller billigere enn S260 med tilsvarende specs?

Ganske sikkert litt rimeligere ettersom Turion 64 koster mindre enn Pentium-M, men den yter likevel bedre totalt sett ettersom S270 har ATI Mobility Radeon X300 (IGP) grafikk i motsetning til S260 som bare har Intel Graphics Media Accelerator (GMA) 900 grafikk.

 

Ahh, jeg leste på PCW.fr at den bare hadde 2 USB-porter! :!:

Ok, den har altså 3 stk. USB2.0-porter som du kan se av specs i første post i denne tråden.

Endret av snorreh
Lenke til kommentar
Vet du om denne blir å ha mulighet for å skifte ut DVD-drev med en harddisk eller ekstra batteri, sånn som f.eks Asus Z71V har.

Ikke som jeg vet, men den kan enten utstyres med et 8-cells (4400mAh) eller et 4-cells (2200mAh) Li-lon batteri. Når det gjelder DVD-drev så er det snakk om at S270 som kommer til å bli solgt i Norge kanskje også vil bli utstyrt med Pioneer DVR-K04/DVR-K14 eller NEC ND-6500 :)

Endret av snorreh
Lenke til kommentar
men den kan enten utstyres med et 8-cellers (4400mAh) eller et 4-cellers (2200mAh) Li-lon batteri.

Stikker 8-cellers batteriet ut på baksiden?

Nei, det gjør det ikke. Batteriene er like store, eneste forskjellen er vekten. Ettersom den leveres standard med et 8-cells batteri så veier den totalt 1.8Kg, men jeg vet dessverre ikke hvor mye mindre den veier med et 4-cells batteri.

Endret av snorreh
Lenke til kommentar
Linux-ytelse anyone? Funker ati-driverne med 64-bit?

Ja, ATi sine Linux-drivere støtter grafikken i denne maskinen både under 32-bit og 64-bit Linux.

 

Går det an å kjøpe begge batteriene og konfigurere den selv? Vil ha 2 gig minne :)

Ja, Komplett skal visstnok legge den inn under sin PC-bygger slik at man kan konfigurere den som man selv ønsker :)

 

Er det docking?

Nei, MSI tilbyr dessverre ikke docking på noen av sine bærbare. Eneste alternativet er en USB-basert docking-stasjon som f.eks. denne:

http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=300970&cks=PRL

Endret av snorreh
Lenke til kommentar

Men ang. ytelse, kan jeg tenkes å kunne spille halflife 2 og wow på denne? Spiller dem i linux nå på desktopen, men skal kvitte meg med den og kjøpe laptop istedet. Valget står mellom denne og asus z71v, som jeg vet har bra drivere og er kraftig nok. Den er bare for stor... :/

Lenke til kommentar
Men ang. ytelse, kan jeg tenkes å kunne spille halflife 2 og wow på denne?

WoW bør nok gå ganske glatt, også Half-Life 2 regner jeg med og iallefall ifølge disse testene av grafikkytelsen til brikkesettet i S270:

http://3dgpu.com/archives/2004/11/08/ati-r...-200g-review/3/

http://www.driverheaven.net/reviews/Radeon.../onboardgfx.htm

The Source engine is used in Half-Life 2 and Counter Strike Source (as well as many upcoming games). For this reason its good to see if our Radeon Xpress graphics could get any sort of performance going. We didn’t think it would be possible however with a little tinkering on the settings we were able to get the game going at an average of 34fps, the minimum experienced was 25fps. The settings we used are shown in the screenshot below, and the graphics quality achieved is also below…quite impressive indeed.

Noe slikt kan man nok bare glemme med S260 :cool:

Endret av snorreh
Lenke til kommentar

S270 med Turion64 ML-37 (2ghz, 25w), 2x512mb DDR400, 60gb 7200rpm, 8-cell blir €1700 fra PCW.fr

 

Ultra Portable MSI MEGABOOK S270 Graveur DVD-+RW    €833.00     

  + AMD TURION 64 ML-37 2Ghz 1Mo cache 25W  €427.00 

  + (ref:1892) Disque dur 60Go 7200 Tours/Minute  €160.00 

  + (Promo) Graveur DVD+-RW 8x "Double couche" & CDR/W & Lecteur DVD 16/24x  €1.00 

  + (ref:2949) 512Mo en Sodimm DDR PC3200 400MHz/FSB800  €85.00 

  + (ref:2949) 512Mo en Sodimm DDR PC3200 400MHz/FSB800  €85.00 

  + (ref8590) Carte Wifi + Bluetooth interne (réseau sans fil) 802.11b+g 54Mb  €59.00 

  + Sans système d'exploitation (Windows au autres)   

  + sans Sacoche   

  + Adapteur secteur 110 à 240 Volts inclus   

  + Batterie 8 Cellules (+4 heures maxi selon l'usage & options choisies)  €99.00

  €1,695.00

 

Er prisen inkl. fransk moms? Og jeg må vel ikke betale moms både i Frankrike og Norge? :(

Endret av Fredrik Larsen
Lenke til kommentar

Det er mulig man kan bestille uten moms når det skal utenfor eu, ta kontakt med de. Men sjansene er vel små.

 

Hvis du kjenner noen i f.eks sverige som kan ta imot den for deg kan du jo bare hente den hos de... men...

Lenke til kommentar
S270 med Turion64 ML-37 (2ghz, 25w), 2x512mb DDR400, 60gb 7200rpm, 8-cell blir €1700 fra PCW.fr

[...]

Er prisen inkl. fransk moms? Og jeg må vel ikke betale moms både i Frankrike og Norge? :(

Prisen der er nok alt inklusivt, men jeg ville heller venter til noen tok inn S270 til Norge ettersom prisene her generelt sett er noe bedre enn i Frankrike.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...