spit Skrevet 5. april 2005 Skrevet 5. april 2005 Heisann. Jeg har en XP boks med tre nettverkskort. 10.0.0.0 - Lokalnett med Active Directory pålogging. 192.168.2.0 - Trådløst nett. 192.168.1.0 - Lokalnett som brukes av klient for å kunne bruke det trådløse nettet. Har satt Internet Connection Sharing i XP på 192.168.2.0 nettet igjennom 192.168.1.0 nettet. Klienten får riktige instillinger og kan bruke det trådløse nettet fint. Men her her problemet: Maskinen med ICS kan ikke lengre bruke 10.0.0.0 nettet lengre. Det virker som den prøver å nå IP'er fra det nettet via det trådløse. Default route blir med en gang det trådløse kortet har fått ip satt til 192.168.2.1. Er det noe jeg kan gjøre for å få kunne få brukt begge nettene samtidig? Mvh, Erling
sofTest Skrevet 6. april 2005 Skrevet 6. april 2005 Vet ikke om jeg forstår nettet ditt helt, men har du prøvd å bridge nettverkskortene (velg alle, høyreklikk og velg Bridge/Bro)? Er usikker på om dette fungerer på tre nettverkskort, men du får prøve. Det skal vel også være mulig å konfigurere default gateway manuelt, samt legge opp manuell routing (add route i CMD).
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå