tutu Skrevet 20. november 2001 Skrevet 20. november 2001 Har nettop kjøpt min tredje cd-rom. (en cd-rom,en dvd-rom og en cd-r/rw) På hovedkortet er det 2 IDE utganger, IDE 1 og IDE 2. I tilleg har jeg en harddisk. Hvordan skal Master/slave instillingene være på den enkelte spiller, og hvordan skal de være koblet på kablene ? (det er 3 hann-plugger på hver IDE-kabel) Hjelp meg!
M4cr0s Skrevet 20. november 2001 Skrevet 20. november 2001 Harddisken må jo selvfølgelig stå som master på den første controlleren, her ville jeg satt DVD-ROM'en som slave. Videre brenneren som master på controller nr.2 og cd-rom'en som slave her.
norpheus Skrevet 21. november 2001 Skrevet 21. november 2001 Harddisken skal være primary master.. Husk at brenneren og den cd-rom/DVD-en du skal bruke til cd-kopi må sittte på hver sin IDE-kontroller..........
Pey'J Skrevet 21. november 2001 Skrevet 21. november 2001 Dette har jo ikke noe med ditt spørsmål å gjøre, men hvorfor CD-ROM og DVD-ROM? DVD-ROM'en kan jo lese CD'er.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå