Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

XP vil ikke hente IP-adresse fra ruter

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har noen vært borti dette problemet: Windows XP vil ikke hente IP-adresse fra en Netopia 3351 ruter (fra NextGenTel). Hvor ligger sannsynligvis problemet, i Windows, nettverkskortet (Intel PRO et eller annet) eller i ruteren? (Har prøvd å resette ruter.)

Knut Arne Vedaa

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har også vært borti at broren mins pc plutselig ikke ville motta ip. Bare venta en stund, så ordna det seg selv. Aner ikke hva det var for noe.

Skrevet
Du må stille inn på IP config på installingene på nettverkskortet at den skal motta IP automatisk!

Snakker du her om "obtain IP address automatically" under "Internet protocol TCP/IP properties", eller snakker du om konfigurering av selve nettverkskortet? Kan ikke finne noe om IP på dette. (På den maskinen jeg sitter på nå, som jeg mener har et likt nettverkskort som den aktuelle maskinen.)

Skrevet
Har noen vært borti dette problemet: Windows XP vil ikke hente IP-adresse fra en Netopia 3351 ruter

Prøv og kjør en winsocketfix, endel spyware kan lage slike problemer samt halvdøde brannmurprogramer og AVP.

Skrevet

hadde det samme problemet med min netopia for noen dager siden. Hadde fått tildelt ip, men så vips så forsvant tilgangen til internett og ingen oss hadde ip lenger. Bare trykk inn resetknappen bak, det skal være en liten gummiknapp. Bruk en kulepenn og trykk inn i 10 sek. Da fungerte det ihvertfall hos meg.

Skrevet

Kan informere om løst problem. Synderen var et bandittprogram ved navn TrojanDownloader.Win32.Agent.br som hadde lagt seg inn i LSP-stacken til Windows, hvorpå denne var blitt ødelagt da antivirus tok knekken på bandittprogrammet. Gratisprogrammet LSPFix fiksen saken.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...