Gå til innhold

bilde av slott i danmark


arnti

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tre-fire pluss og minus:

 

+ Det var skarpt og klart, det skal hun ha :)

 

+ Liker fargene, og syns bildet er fint.

 

- Men det er ikke et spennende komponert bilde etter min smak, det er "et slott med hage rundt".

- Slottet er plassert midt i sentrum av bildet, jeg tror jeg hadde kuttet helt i venstre kant, og tatt med mer av det som ser ut som en bro til høyre. (Men vet ikke sikkert uten å være der selv :wee: )

 

Edit: Ved nærmere ettertanke syns jeg at det er fint som det er, kanskje det ikke blir bedre ved å endre utsnitt...

Endret av svamp
Lenke til kommentar

Et flott slott og et flott bilde. Skarpt og med fine, rene farger. Men ikke spesielt spennende. Flatt forfra og midt i sentrum blir litt for ordinært etter min mening. Men det kan godt hende jeg hadde gjort det samme selv. Man blir fort overveldet av slike inntrykk, og vil gjerne vise alt i et bilde..

Lenke til kommentar

Nemlig Adler, ikke alle bilder skal være spennede eller tatt fra vinkler bare akrobater kan få til. Noen bilder blir tatt for å vise et objekt, hvordan det ser ut. Og slike bilder må også taes. Om jeg ser bilder av en bil f.eks, er det fryktelig irriterende at det ikke finnes et helt vanlig oversiktsbilde av bilen. Et som viser hvordan bilden faktisk ser ut.

Synes bildet er helt greit, det viser hvordan dette slottet ser ut. Kjedelig bilde, men veldig informativt.

 

F828

Lenke til kommentar
Lidt hjælp fra en lokal-kendt dansker: Slottet hedder Egeskov slot og ligger på Sydfyn (ikke langt fra Odense (nordpå) og Langeland (sydpå)).

Hei,

 

Til trådstarter:

Flott postkort-lignende bilde :thumbup:

Med slike bilder er det dog et plus, hvis man også kan få med genspeilingen i vannet med på bildet (som f.eks bilde nr. 2)

 

Og lidt (turist) info:

Begge bilder er rigtig nok av Egeskov Slot som er beliggende på min hjemstavns øy "Fyn".

Slottet ligger rett ut forbi en by, der heter Kværndrup (25 Km sør for Odense) og området kaldes for "MidtFyn".

 

I tillegg til en Piet Hein designet labyrinth er her også Nordeuropas største veteranbil/MC museum og dette er 'snadder' for enhver bil/MC-interessert.

Slottet/museet er privatejet (av Greve Michael Ahlefeldt-Laurvig-Bille) og har et svert oppgående landbruk, der holder hjulene igang.

 

"Midtfynsfestivalen" ble inntil i fjor avholdt hvert år (siden slutten av '70-tallet) i dette område ved byen 'Ringe'. (leste dei gikk konkurs i fjor).

 

Mvh

Kimmer

Endret av Kimmer
Lenke til kommentar

Helt klart et fint bilde, med flotte klare farger. Men det mangler det lille ekstra som gjør bildet interresant utover den rene avbildningen av motivet. Midtstillt og rett forfra gir flatt bilde.

 

Det som trekker mest ned er at treet i forgrunnen dominerer og skygger for selve motivet. Så her ville jeg prøvd å finne en alternativ vinkel der treet ikke skygger for bygningen. Sansynligvis bevegd meg noen meter til venstre, hvis mulig. (Ser ut som om høyresiden ligger i skyggen)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...