Gå til innhold

Kjøp av bærbar datamaskin, maks pris 10-15


Anbefalte innlegg

Hei, har lenge vudert å gå til innkjøp av ein bærbardatamaskin. Nå dimmer jeg snart fra militere og vil derfor få litt ekstra peng å rutte med. Har valgt å bruke disse til datamaskin :)

 

Skal begynne på universitet etter sommeren, der jeg skal begynne å studere infromasjonteknologi. Alt mulig om data, og programering. Har tenkt å bruke dataen min til dette, + en del spilling. vil nå ramse opp någe jeg syntes bør vere i dataen. Håper på å få mange gode forslag tilbake :)

 

 

Maks pris 15 000kr

God skjerm

trådløst nettverk, (raskeste)

Minst mulig i størrelse og vekt

harddisk 80-100Gig.

Ram 1024 viss mulig

Skjermkort, VIKTIG

Jeg anser batteri tid som ganske viktig. kommer til å bruke daten masse og overalt, mange plasser hvor strøm ikke er så lett å få, så kjedelig med batterier som bryter sammen etter 1 time med programering/spilling/film

Vil også ha ein dvd-brenner, i alle fall ein dvd rom :)

 

 

Takker for alle svar :)

Endret av 2peewee
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har XPS2 og 9300 batterilevetid på 4 timer? Det var jammen ikke dårlig, hvis det stemmer da.

Mulig, men bare med 9-cell batteriet i så fall.

 

Edit:

Har lest litt på Notebookforums og fant ut dette:

3. What is the real world battery time? (Using a 9 cell)

On the XPS2 about 2 hours, on the i9300 about 3 hours (possibly 4 hours with the X300).

Endret av Fredrik Larsen
Lenke til kommentar

HVis du vil ha deg en bærbar pc som er brukbar til spilling anbefaler jeg Dell Inspiron XPS GEN 2. Den har et 256mb skjermkort og muligheter for 2024 ram. Den har audigy 2 lydkort for bærbare, og det vil bli mulig å oppgradere skjermkort. Meget god pc. Er kansje litt dyr, men du får kansje laget den til 15000,-

 

Virket som om 20.000,- var laveste pris. Uansett, denne bærbare pc-en tar knekken på alt annet.

Endret av Orresnei
Lenke til kommentar
asus s5200n, liten og lett

ASUS

men den koster nok litt over 15000

Forstod det sånn at han skulle ha en bærbar som var brukbar i spill

Kan du forklare koffor denne ikke er brukbar til spill?

Det sier seg sjøl vel? Den har integrert skjermkort løsning, og de yter ganske dårlig når det gjelder spill. Vil du ha en spill pc så må du ha dedikert skjermkort.

Lenke til kommentar
asus s5200n, liten og lett

ASUS

men den koster nok litt over 15000

Forstod det sånn at han skulle ha en bærbar som var brukbar i spill

Kan du forklare koffor denne ikke er brukbar til spill?

Det sier seg sjøl vel? Den har integrert skjermkort løsning, og de yter ganske dårlig når det gjelder spill. Vil du ha en spill pc så må du ha dedikert skjermkort.

er med på det, men såg ikke med en gang at det var intregret skjerkort.

 

Den acer maskinen på MPX såg grei ut, einaste minus er litt dyrere enn 15k, ser ut som jeg må betale ein god del for å få med xp med service pack 2 :( og at det bare er 60Gig, men det funker nok.

 

det skjermkorte, ATI X700 PCI Express 128 MB Grafikk med DVI utgang, kor bra er det? Er ikke heilt inni laptop og skjermkort :)

Lenke til kommentar

Viss jeg seier at jeg kan få 25% på HP maskiner, har dere någen andre valg da? eller vil dere ikke anbefale HP maskiner?

 

Edit:

Såg litt på dell maskinene, DXP blir for dyr, den starter på 20 000 :( men den 9300 maskinen såg veldig leker ut, einaste skikkelig domme tingen med den er at den veier nesten 4 kg :(

 

kafforet av disse skjermkrota ville dere gått for?

ATI® MobilityTM Radeon® X300 på 64 MB eller 128 MB DDR-skjermminne eller NVIDIA® GeforceTM Go 6800 på 256 MB DDR-skjermminne

Endret av 2peewee
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...