Gå til innhold

Top Gear - Alle sesonger (UK-sendetid) - Generell diskusjon


Anbefalte innlegg

Enda mer priceless:

Somewhere outside Tonstad, as the snow by the roadside was piling deeper, photographer Wycherley politely asked whether I'd checked if the Lysebotn road was actually open, and I said don't be daft, of course I checked, and anyhow, why on earth would a hairy mountain pass be closed in spring and... and then there was a long pause followed by some frantic fiddling with phones and a lot of swearing. A couple of minutes later, here it is in undeniable capitals. Lysebotnveien: STENGT.

Er det noe video av dette på youtube?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-qfohT7

Jeg liker som vanlig å sammenligne kvaliteten på disse Top Gear episodene. Så for de som er interessert, her er en sammenligning av hva som skinner og ikke skinner av kvalitet (SD, 720p og 1080i) fra episode 2.

 

Bilde1: SD 720p 1080i

 

Bilde2: SD 720p 1080i

 

De som fortsatt ser på SD synes jeg oppriktig talt synd på ;)

Lenke til kommentar

Veldig enig. SD er håpløst, har alt mitt i 720p nå. Kunne jo brukt ekstra tid og plass på 1080i, men jeg bruker primært en 13" laptop med 1280x800, så 1080i er bare sløsing. Forskjellen mellom 720p og 1080i, selv på en 24" skjerm med høy nok oppløsning, er for liten til at jeg gidder å tredoble plassen jeg bruker.

Lenke til kommentar

Jeg har et 1920x1080 bilde spredt over 142" på veggen. På søndagen tar jeg ned 720p for å se på senga før jeg sovner, så ser jeg det om igjen i 1080i kvelden etter i stua.

 

EDIT: Og ja, fordi jeg kan. Skranter ikke på plass.

Ah, da er det litt mer forståelig. For min del, med 24", så er det liksom ikke det helt store å bruke plass på, men på 142" lerret forstår jeg det litt bedre.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...